تقویت فرهنگ قرآنی از محافل خانگی شکل می گیرد

نطنز- امام جمعه بادرود گفت: یکی از راه‌های تقویت و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی برگزاری محافل انس با قرآن در منازل است.

 به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، حجت الاسلام علیرضا قاسمی در بازدید از کلاس‌های خانگی قرآنی ویژه خواهران اظهار کرد :یادگیری اصول اولیه صحیح خوانی و حفظ قرآن و البته ختم قرآن کریم در این کلاس‌ها مورد توجه مسئولان برگزاری است و این حرکت جایگاه ویژه‌ای در بین خواهران علاقه‌مند پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های تقویت و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی برگزاری محافل انس با قرآن در منازل بوده، افزود:  چند سالی است که در شهر بادرود این محافل انس قرآن انجام می شود.

امام جمعه بادرود گفت: همین ارتباط گرفتن بانوان در منازل یکدیگر سبب توجه ویژه به آموزه‌های دینی برای رفع مشکلات و البته مطرح شدن دغدغه های یکدیگر و تلاش دسته جمعی برای حل آن یک محور مهمی است که حمایت مسئولان از این محافل را در این میان می طلبد.

وی تاکید کرد: امروزه خانواده به عنوان مهم‌ترین رکن اساسی در جامعه مورد هجوم دشمنان انقلاب در جبهه نفوذ فرهنگی و تحمیل و ارایه الگو از سبک‌های زندگی غربی قرار گرفته است و برگزاری این جلسه‌های قرآنی می تواند پاسخی به این هجمه‌ها در راه توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه، ترویج سبک زندگی اسلامی، مقابله با تهاجم های فرهنگی و کاهش آسیب‌ های اجتماعی باشد.

وی با بیان اینکه قرار گرفتن محیط خانواده به عنوان یک محیط آموزشی در حوزه قرآنی پاداش‌های مادی و معنوی خواهد داشت، تصریح کرد: نور قرآن باعث روشنایی خانه‌ها می شود و به طور حتم اهالی خانه هم طبق روایات و احادیث از گزندها و آسیب ها محفوظ خواهند ماند.

کد خبر 335436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.