۹۰ درصد فوتی‌های تصادفات درون شهری اصفهان افراد اثرگذار هستند

رییس پلیس راهور استان اصفهان گفت: در شهر اصفهان خودروی مازاد نداریم بلکه عدم بهره‌وری مناسب منجر به افزایش ترافیک شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ رضا رضایی صبح امروز (سهشنبه) در نشست خبری  با بیان اینکه در حوزه تصادفات درون شهری در استان اصفهان شاهد روند کاهشی ۱۰ ساله تصادفات هستیم، اظهار کرد: این در حالی است که همچنان در سال ۹۵ رتبه نخست کشته‌شدگان تصادفات درون شهری متعلق به اصفهان بود.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار ۹ ماهه امسال شاهد کاهش دو درصدی جانباختگان در حوزه کشته‌شدگان تصادفات درون شهری در سال جاری بوده‌ایم، اضافه کرد: در سال گذشته در این بازه زمانی ۳۰۵ نفر و در سال جاری ۲۹۹ نفر در حوزه درون شهری فوت شدهاند که این تعداد فوتی در ۲۸۹ تصادف درون شهری بوده است، در ۹ ماهه سال ۹۵ تعداد تصادفات ۲۹۷ فقره بوده است.

وی با بیان اینکه در اصفهان وضعیت ترافیکی مناسب نیست، افزود: ۵۸ درصد از فوتی‌های تصادفات درون شهری استان اصفهان راکبان موتورسیکلت هستند که بیش از ۱۵۰ نفر را شامل می‌شود. سهم عابران پیاده در تصادفات درون شهری اصفهان نیز ۲۵ درصد است و این در حالی است که میانگین کشوری در این زمینه ۱۸ درصد است.

۱۸ تا ۳۴ ساله‌ها بیشترین کشتهشدگان تصادفات درون شهری

وی با بیان اینکه ۴۸ درصد از فوتی‌های تصادفات درون شهری استان در شهر اصفهان وجود دارد، اضافه کرد: بیشترین سن فوتیها ۱۸ تا ۳۴ سال و حدود ۵۱ درصد از این کشته شدگان را شامل می‌شود و می توان گفت بیش از ۹۰ درصد از فوتی‌های تصادفات درون شهری اصفهان افراد مولد و اثرگذار هستند.

رییس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه بیش از ۳۵۰ دوربین ثبت تخلف و نظارتی در شهر اصفهان نصب شده است، گفت: این دوربین‌ها ثبت تخلفات سرعت، ورود به محدوده زوج و فرد، ثبت سرعت و اعلام وضعیت ترافیکی را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه شاهد افزایش ۷۰ درصدی صدور گواهینامه پایه سه بوده‌ایم، اضافه کرد: در ۹ ماه امسال هفت هزار نفر برای این امر مراجعه داشتند.

سرهنگ رضایی در خصوص زمان رسیدگی به شکایات تصادفات درون شهری اظهار کرد: بیشتر ثبت تخلفات با دوربین‌ها انجام میشود و در این زمینه شاهد کاهش نارضایتی‌ها هستیم.سعی داریم از قابلیت‌های دوربین ها برای جریمه کردن و رصد تردد موتورسیکلت‌ها نیز استفاده کنیم، اصفهان قطعا نیاز به دوربینها بیشتری دارد و شهرداری نیز در این زمینه در سال آینده برنامه‌های جدی دارد.

رییس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه رابطه مستقیم بین جرایم و وقوع تصادفات وجود دارد، تصریح کرد: با کاهش سرعت در بزرگراه‌ها شاهد کاهش شدت تصادفات هستیم.

اقدام بدون توفیق پلیس اصفهان

وی با تاکید بر اینکه اقدامات پلیس راهور در حوزه بازدارندگی تصادفات موتورسیکلت در استان اصفهان توفیق نداشته است، افزود: در حال حاضر میانگین تلفات ناشی از تصادفات با موتورسیکلت در کشور ۳۵ درصد است و این آمار در اصفهان ۵۸ درصد برآورد شده است.

سرهنگ رضایی در خصوص عدم کارایی برخی از دوربین‌های نصب شده در سطح شهر اصفهان اضافه کرد: باید توجه داشت که برخی از این دوربینها هنوز کد پلیس راهور را دریافت نکرده و نیاز به استانداردهای بیشتری دارد.

رییس پلیس راهور استان اصفهان در خصوص پیاده رو سازی چهارباغ عباسی نیز گفت: ما موافق این طرح هستیم اما پیگیر بازگشایی گلوگاه ها در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم و این اقدام به صورت مرحلهای در حال انجام است.

سرهنگ رضایی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا در خصوص افزایش تعداد پارک‌ دوبل در خیابان های اصفهان و خالی بودن پارکینگ ها در این خیابان ها اضافه کرد: تعداد خودروها با ظرفیت خیابانها هم‌خوانی ندارد و برخی از خودروها از دیگر شهرستان‌ها به اصفهان میآید و افزایش حجم خودروها را داریم.

وی با اشاره به ایجاد نظم ترافیکی در برخی خیابان‌های جنوب اصفهان اضافه کرد: راهاندازی خودروهای ثبت تخلفات در این مناطق تاثیرگذار بوده و در نظر داریم در همه مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان این خودرو را راه‌اندازی کنیم.

اصفهان خودروی مازاد ندارد

رییس پلیس راهور استان اصفهان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایمنا در خصوص تعداد خودروهای مازادی که روزانه در شهر اصفهان تردد می‌کند، افزود: ما در اصفهان خودروی مازاد نداریم بلکه عدم بهره‌وری مناسب  داریم چرا که با توجه به عدم کیفیت مناسب جمل و نقل عمومی مردم بیشتر از خودروهای شخصی استفاده میکنند.

وی اضافه کرد: مشکل کنونی ترافیک و آلودگی هوای اصفهان وجود خودروهای فرسوده‌ای است که باید از رده خارج شود اما با مقاومت مالکان این اقدام انجام نشده است.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه سالانه ۱۰۰ هزار خودروی جدید به حمل و نقل شهر اصفهان اضافه می‌شود، افزود: هر سال نیز شاهد افزایش ۱۰ درصدی ورود خودروهای جدید هستیم و این در حالی است که خروجی خودروهای فرسوده بسیار کم است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ هزار موتورسیکلت توقیفی در پارکینگ‌های راهور استان اصفهان وجود دارد، اضافه کرد: تسهیلاتی برای کسانی که وسیله نقلیه آنها در توقیف است تعریف شده  که با مراجعه به پارکینگ‌ها میتوانند وسایل نقلیه خود را دریافت کنند.

کد خبر 335420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.