برندهای رجیستری شده موبایل دیگر غیرقانونی نیستند

رییس اتحادیه فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن همراه اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر خرید و فروش برندهای رجیستری شده تلفن همراه غیرقانونی انجام نمی شود، گفت: هم اکنون ۸۰ درصد بازار به سمت فروش تلفن همراه با گارانتی رفته است.

حسن میرشمشیری در گفتگو با خبرنگار ایمنا در باره طرح رجیستری تلفن همراه و قطع شدن برخی از گوشی ها بعد از اجرای آن، اظهار کرد: گوشی هایی که تا قبل از ۱۴ آذر ماه فعال شده اند سرویس می گیرند و در این خصوص مشکلی ندارد البته ممکن است کسانی که قبل از این تاریخ تلفن خود را فعال کرده باشند تا حدی در شبکه دچار مشکل شده باشند که این مسئله در حال رفع عیب است و تا آخر هفته و از اوایل هفته آینده به مرور به شبکه بر می گردند.

وی در خصوص افرادی که بعد از این تاریخ، بدون رجستری گوشی تلفن همراه خود را خرید بودند، گفت: این موضوع نیز با توافق خریدار و مشتری قابل حل هستد می توانند به گمرک مراجعه کنند.

رییس اتحادیه فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن همراه اصفهان با بیان اینکه برندهای اعلام شده در طرح رجیستری دیگر قاچاق نیستند، تاکید کرد: با اجرای طرح رجیستری به طور رسمی، اعلام شد که با خرید و فروش گوشی بدون گارانتی برخورد جدی می شود و در حال حاضر ۸۰ درصد بازار به سمت فروش تلفن همراه با گارانتی رفته است.

وی با تاکید بر اینکه بازرسی اتحادیه نیز بر روی این قضیه توجه ویژه ای دارد، گفت: بازرسان اتحادیه به واحدهایی که برخی اوقات در حال خرید و فروش گوشی بدون گارانتی هستند، هشدار می دهند و در صورت ادامه تخلف از ادامه فعالیت این واحدها جلوگیری و پلمب می شوند.

میرشمشیری با بیان اینکه در حال حاضر برخی برندهای تلفن همراه مانند آیفون، بلک بری، موتورلا و گوگل پیکسل ریجستری شده اند، تصریح کرد: هم اکنون در این برندها هیچ گونه خرید و فروش غیر قانونی انجام نمی شود و  بقیه گوشی ها نیز بر اساس اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و وزارت ارتباطات در این طرح قرار می گیرند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه برندهای رجیستری شده در اصفهان هیچ کدام دچار مشکل نشده اند و شکایتی در این خصوص نداشته ایم.

کد خبر 335361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.