سهمی که هر سال "هنرمندانه" آب می‌رود!

نگاهی به سهم دیگر شهرهای کشور از جشنوارۀ فیلم فجر سی و ششم و عقبگرد دو پله‌ای اصفهان از میزان فیلم‌های اکرانی سال گذشتۀ خود با زبان عدد، حال ناخوش فرهنگ و هنر شهر را جار می‌زند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، درست زمانی که شیراز در حال چانه زنی برای ثبت رکورد نام خود به عنوان نخستین شهری است که فیلم های جشنوارۀ سی و ششم فجر را علاوه بر مرکز استان در یکی از شهرستان های خود نیز اکران می کند، کلیت آمار فیلم‌های اکرانی در سینماهای اصفهان توسط معاون هنری ارشاد اصفهان اعلام می شود! پرویز طاهری، معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در گفتگو با رسانه ها از اکران قریب به یقین ۱۴ فیلم فجر در اصفهان خبر داده و اعلام کرده است "به طور کلی ۲۲ فیلم در سی و ششمین جشنواره فجر به نمایش در می آید که از این میان در برخی استانهای کوچک ۱۱ فیلم و در برخی استانهای دیگر ۱۴ فیلم در جشنواره اکران می‌شود." در این گزارش نگاهی به سهم برخی از شهرهای کشور از جشنوارۀ فیلم فجر امسال خواهیم داشت:

شیراز

خوشا به حال مردم شیراز، آن ها علاوه بر این که امسال میزبان جشنوارۀ موسیقی فجر بودند، می توانند از دیدن ۲۲ فیلم جشنواره نیز لذت ببرند. ضمن اینکه مهدی رنجبر، معاون هنری و سینمایی اداره ارشاد این استان دوم بهمن ماه در گفتگو با رسانه ها به مردم شهرش قول داده که علاوه‌ بر اکران فیلم در دو سالن شهر، بتوانند اولین استانی باشند که فیلم‌های جشنواره فجر را در یکی از شهرستان‌های استان نیز اکران می‌کنند.

مشهد

افشین تحفه‌گر، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی نیز ۲۳ دی ماه در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم از اکران همۀ فیلم های جشنوارۀ فجر در این شهر خبر داده و تعداد روزهای اکران فیلم های جشنواره را در این استان از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه، درست همزمان با اکران فیلم ها در تهران اعلام کرده است.

همدان

همدان نیز امسال با اکران ۲۲ فیلم و یک انیمیشن یکی از فعال ترین شهرهای کشور در زمینۀ اکران فیلم های فجر به شمار می رود. نصرت الله رمضانی، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل ارشاد این استان، ۲۸ دی ماه در گفتگو با خبرگزاری مهر از اکران همزمان این فیلم ها با تهران در روزهای ١٢ تا ٢٢ بهمن ماه خبر داده است.

کرمانشاه

استان زلزله زدۀ کرمانشاه که سال گذشته میزبان ۲۰ فیلم جشنوارۀ فجر بود، با اعلام حجت الاسلام رحیم جعفری، مدیر کل ارشاد این شهرستان در گفتگویی که ۱۷ دی ماه با خبرگزاری مهر انجام داده است، امسال نیز برای اکران تعداد مناسبی از فیلم های شاخص جشنواره در دو سینمای این شهر ابزار امیدواری کرده است.

هم رده های اصفهان

ارومیه با ۱۲ فیلم و بیرجند با ۱۴ فیلم از جمله شهرهایی هستند که همپای نصف جهان به استقبال فیلم های جشنواره فجر رفته اند و خبری از دیگر شهرهای کشور، که اصفهان در این زمینه به آن ها تأسی جسته نیز در رسانه های مجازی یافت نشد. اداره فرهنگ و ارشاد استان اصفهان که سال گذشته تصمیم به اکران تنها ۸ فیلم داشت و علت آن را نیز بدهی حوزه هنری اعلام کرده بود و در نهایت با واسطه گری استانداری، توانست ۱۶ فیلم را در سینماهای این شهر اکران کند، امسال نیز با وجود این که خبر از یک اکران پرشکوه در نصف جهان داده بود، قرار است تنها با ۱۴ فیلم به استقبال مهمترین جشنوارۀ فیلم کشور برود. بر اساس این رویه، سال آینده لابد باید منتظر دستاورد تقریبا هیچ اداره کل ارشاد استان برای اکران فیلم های سی و هفتمین جشنوارۀ فیلم فجر در اصفهان باشیم.

کد خبر 335347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدي IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    1 0
    براي پيگيري هرچه بيشتر اکران ممنون مي شويم