تاسیس ۲۰ اقامتگاه بومگردی در استان/احیاء بزرگترین بافت تاریخی روستایی در نجف‌آباد

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان از صدور موافقت اولیه با تاسیس ۲۰ اقامتگاه بومگردی جدید در استان اصفهان، تصویب طرح احیاء بزرگترین بافت تاریخی روستایی استان در شهرستان نجف آباد و ایجاد یک اقامتگاه بزرگ سنتی در مرکز استان خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، هفتمین نشست کمیته فنی اقامتگاه های بومگردی استان امروز -یکشنبه- یکم بهمن ماه با حضور فریدون الهیاری مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان، سید علی صالح درخشان، مشاور امور اجرایی مدیر کل، حمید امینی، معاون امور سرمایه گذاری و طرح های اداره کل و سایر اعضاء، برگزار شد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان عنوان کرد: از مجموع طرح های ارایه شده به این کمیته، ۲۰ طرح تاسیس اقامتگاه های بومگردی در استان اصفهان با اکثریت آراء به تصویب رسید و مجوزهای اولیه تاسیس این اقامتگاه ها صادر می شود.

وی ادامه داد: بیشترین تعداد موافقت های اولیه صادر شده متعلق به شهرستان های گلپایگان و خور و بیابانک است، به نحوی که چهار مجوز اولیه تاسیس اقامتگاه های بومگردی در روستای سعیدآباد، هنره و شهر گلپایگان از توابع شهرستان گلپایگان و چهار مجوز اولیه تاسیس اقامتگاه های جدید بومگردی متعلق به روستاهای مصر، مهرجان و نصر آباد از توابع شهرستان خور و بیابانک است.

وی تاکید کرد: دو مجوز تاسیس اقامتگاه بومگردی در شهرستان نجف آباد، یک مجوز در روستای گردشگری حسن رباط در شهرستان شاهین شهر و میمه، دو مجوز در شرق اصفهان و در روستای قهی و شهر کوشک و یک مجوز تاسیس اقامتگاه بومگردی در روستای کمشچه واقع در شهرستان برخوار است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان درباره مجوزهای بومگردی صادر شده در دیگر شهرستان های استان تاکید کرد: در این نشست همچنین سه مجوز تاسیس مجموعه های بومگردی در روستاهای علی آباد، بزین و کریم آباد از توابع شهرستان اردستان، یک مجوز بومگردی شهر ابوزید آباد در شهرستان آران و بیدگل و ۲ مجوز بومگردی نیز در شهرستان خوانسار صادر شد.

هم اینک بیش از ۲۳۰ اقامتگاه بومگردی در استان اصفهان در حال فعالیت است، با این وصف در حال حاضر با تسریع در روند صدور مجوز اولیه تاسیس اقامتگاه بومگردی، امید می رود این تعداد تا پایان سال ۱۳۹۶ به ۳۰۰ عدد افزایش یابد.

تصویب طرح احیاء بزرگترین بافت تاریخی روستایی در نجف آباد / ایجاد اقامتگاه بزرگ سنتی در مرکز استان

مدیر کل میراث فرهنگی استان همچنین از تصویب طرح احیاء بزرگترین بافت تاریخی روستایی استان اصفهان در شهرستان نجف آباد خبر داد.

فریدون الهیاری با اعلام این خبر افزود: با مشارکت بخش خصوصی و با مجوز اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، قلعه تاریخی حاج حیدر در روستای نهضت آباد از توابع شهرستان نجف آباد به طور کامل احیاء می شود.

وی افزود: این قلعه تاریخی که در حاشیه روستای نهضت آباد واقع شده است دارای ۱۱ هزار متر مربع وسعت و ۲۴ خانه تاریخی است که بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده و با مشارکت بخش خصوصی، تملک این قلعه تاریخی صورت پذیرفته و طرح مرمت آن نیز ارایه شده است. پس از بررسی و تصویب طرح در معاونت میراث فرهنگی استان، کار مرمت این قلعه تاریخی آغاز می شود، با این وصف این طرح در حال حاضر بزرگترین طرح احیاء بافت تاریخی روستایی در استان اصفهان به شمار می رود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان به کاربری این قلعه تاریخی نیز پس از مرمت اشاره کرد و افزود: با توجه به آسیب های فراوانی که این قلعه تاریخی متحمل شده و با عنایت به نظرات بخش خصوصی، بنا داریم تا در این قلعه تاریخی مجوز ایجاد یک اقامتگاه سنتی ویژه و همچنین یک اقامتگاه بومگردی صادر نماییم، تا از این طریق بتوانیم گردشگری را در مرکز استان اصفهان و در خارج از شهر تاریخی اصفهان نیز با تکیه بر گردشگری فرهنگی و طبیعی رونق بخشیم.

کد خبر 335274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.