اطلس نیازسنجی شهر اصفهان به روز می‌شود

مدیر مطالعات و پژوهش شهرداری اصفهان با بیان اینکه اطلس نیازسنجی شهر به روز می‌شود، گفت: اطلس نیازسنجی ابزاری مناسب در ایجاد تصویر واقعی از نیازهای شهروندان بوده و سرعت تصمیم‌گیری در حوزه‌ برنامه‌ریزی و اجرا را افزایش می‌دهد.

سعید ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: معاونت برنامه‌ریزی شهرداری اصفهان هر دو سال یکبار نیازسنجی از شهروندان را به تفکیک ۱۵ منطقه در حدود ۲۰۰ محله شهر انجام می‌دهد که در این طرح نیازهای هر محله در زمینه‌های مختلف از قبیل توسعه کمی و کیفی معابر، پارک و فضای سبز، حمل و نقل عمومی، زیباسازی شهری، پارکینگ، مناسب سازی معابر، مسایل فرهنگی و... مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه نتیجه نظرسنجی از شهروندان در قالب اطلس نیازسنجی شهر تهیه و در اختیار مناطق مختلف شهرداری و معاونت‌های ستادی قرار می‌گیرد، افزود: در اطلس نیازسنجی، خروجی داده‌ها در قالب نقشه ارائه می‌شود، به عنوان مثال نیاز به پارک و فضای سبز را در نقشه با رنگ‌بندی که شدت نیاز را نشان می‌دهد، می‌توان مشاهده کرد.

مدیر مطالعات و پژوهش شهرداری اصفهان با بیان اینکه اطلس در ۳۰ موضوع شهری مربوط به شهرداری به روز می‌شود، گفت: این اطلس مبنایی مهم در جلسات بودجه‌ریزی سالانه شهرداری دارد که مناطق از آن به عنوان یکی از ورودی‌های جلسات برنامه و بودجه، در تخصیص اعتبارات از آن استفاده می‌کنند.

ابراهیمی گفت: اطلس نیازهای شهری ابزار مناسب و کارآمدی در ایجاد تصویر واقعی از نیازهای شهروندان بوده و سرعت تصمیم‌گیری در حوزه‌های برنامه‌ریزی و اجرا را بالا می‌برد، همچنین امکان مقایسه بین محلات و مناطق مختلف و حرکت به سمت تعادل و توازن شهری را فراهم می‌سازد.

وی اظهارکرد: شهرداری اصفهان در حیطه برنامه‌ریزی و پژوهش از طریق تهیه اطلس نیاز سنجی شهر سعی دارد در راستای توسعه و آبادانی شهر، نیازهای واقعی محلات را شناسایی و در جهت رفع آن اقدام کند.

کد خبر 335228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.