تامین آب شرب روستاهای تیران و کرون در اولویت است

تیران-فرماندار شهرستان تیران و کرون گفت: تامین آب شرب روستاهای تیران و کرون اولویت برنامه های شهرستان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، علی رحمانی در جلسه تکریم و معارفه رییس اداره آبفار شهرستان با اشاره به بخش روستایی تیران و کرون اظهار کرد: 60 درصد جمعیت و گستردگی شهرستان روستایی است که عمده آن در بخش کرون است.

وی افزود: بخش روستایی با مشکلاتی روبه رو است که مشکلات آن از گذشته تاکنون باقی مانده و تدبیر و برنامه ریزی در گذشته برای آن ها نشده که از جمله آن عدم اتصال آب شرب خانوارهای روستایی به شبکه آبرسانی است و در حال حاضر آب شرب آن ها از چاه آب و در برخی روستاها با تانکر تامین می شود.

فرماندار شهرستان تیران و کرون با اولویت بندی که نسبت به نیازهای شهرستان صورت گرفته، گفت: تامین آب شرب روستاهای تیران و کرون اولویت برنامه های شهرستان است و سالیانه اعتبار بخشی از محل اعتبارات به این حوزه برای رفع نیاز شبکه آبرسانی صورت می گیرد که نیازمند اعتبارات ملی و استانی بیشتری است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۷ روستا متصل به شبکه آبرسانی نیستند، ادامه داد: پروژه آبرسانی به 43 روستا در حال انجام بوده و تکمیل آن نیازمند اعتبار مالی است.

رحمانی یادآورشد: علاوه بر آبرسانی از طریق شبکه به خانوارهای 17 روستای شهرستان، بهبود و اصلاح شبکه آبرسانی نیز باید انجام شود.

به گزارش ایمنا؛ در این مراسم محمد اونیک آزه به عنوان مدیر جدید آب و فاضلاب روستایی شهرستان تیران و کرون معرفی و از خدمات چهار ساله سعید عابدینی تقدیر شد.

کد خبر 335076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.