ضرورت اصلاح آیین‌نامه بهبود فضای کسب و کار در کشور

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان گفت: اصلاح آیین نامه شرکت های خدماتی شهرک های صنعتی به منظور ارایه خدمات بهتر به واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی، بهبود فضای کسب و کار کشور پیش شرط تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید و اشتغال است.

به گزارش ایمنا به نقل از شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان، محمد جواد بگی با بیان قرار گرفتن اصلاح آیین نامه شرکت های خدماتی شهرک های صنعتی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی تصریح کرد: بدیهی است اصلاح این آیین نامه  و رفع مشکلات ارزش افزوده و مالیاتی شرکتهای خدماتی می تواند به تقویت این شرکت ها کمک کند.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان بهبود فضای کسب و کار و رفع چالش های تامین مالی بنگاه های اقتصادی، مشکلات مالیاتی و تامین اجتماعی و ... مرتبط با بخش های تولیدی را تنها راه ایجاد توسعه اقتصادی و اشتغال پایدار در کشور دانست و تصریح کرد: با بهبود فضای کسب وکار، بستر مناسبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی کشور ایجاد شده و با جذب سرمایه های خارجی و حمایت از اقتصاد دانش بنیان و صادرات محور می توان علاوه بر ایجاد رشد اقتصادی و اشتغال پایدار، بستر مناسبی را  جهت رهایی کشور از اقتصاد نفتی  و وابستگی دولت به درآمدهای نفتی ایجاد کرد.

وی شهرک ها و نواحی صنعتی کشور را محملی برای استقرار و شکوفایی بخش های تولیدی و صنعتی کشور دانست و افزود: شهرک های صنعتی استان اصفهان تاکنون با ایجاد بیش از ۱۲۰ هزار شغل و ارزش افزوده مناسب سهم ویژه ای از اقتصاد صنعتی ترین استان کشور را برخوردار بوده و با حمایت مناسب از صنایع کوچک و متوسط استان می توان شاهد افزایش چشمگیر این اشتغالزایی و ایجاد ارزش افزوده در استان و کشور باشیم.

بگی همچنین اختصاص مناسب یک سوم مالیات ارزش افزوده پرداختی واحدهای مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی به این شرکت و شرکت های خدماتی را عامل توانمند شدن این شرکت ها در جهت ارائه خدمات مناسب به واحدهای تولیدی دانست و گفت: ایجاد درآمد پایدار برای این شرکت ها می تواند نقش موثری در تسریع  خدمات  به واحدهای تولیدی داشته باشد.

وی با اشاره به کسب رتبه نخست شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان در جذب سرمایه گذار و واگذاری زمین در سطح کشور درسال ۹۵، تصریح کرد: در سال گذشته شهرک صنعتی رنگسازان نیز از نظر حجم واگذاری زمین رتبه نخست را در سطح شهرک های صنعتی کل کشور کسب کرده که این امر نشان دهنده پتانسیل ویژه این شهرک برای سرمایه گذاری و فعالیت تولیدی و صنعتی است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان بر اخذ مطالبات شرکت شهرک های صنعتی از متقاضیان تاکید کرد و گفت: با توجه به خود درآمد- خود هزینه بودن این شرکت، چنانچه این مطالبات وصول شود می توان روند خدمت رسانی به صنایع مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی استان را تسریع نمود و با بخشی از آن گازرسانی  و فیبر نوری ۱۰ شهرک را اجرایی کرد.

کد خبر 335063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.