تهران چیزی بیشتر از دیگر استان‌ها ندارد

معاون رییس جمهور گفت: نباید همه کارها در تهران متمرکز شود، تهران هیچ چیز بیشتر از ایلام ، یاسوج ، بندرعباس، اردبیل و اصفهان ندارد و این تمرکز که از گذشته وجود داشت، درست نبوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان اصفهان، عیسی کلانتری در نشستی صمیمانه با کارکنان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با قدردانی از زحمات مجموعه نیروی انسانی حفاظت محیط زیست استان اصفهان اظهار کرد:  این سازمان با توجه به شرح وظایف حاکمیتی گسترده ای که دارد و نبض فعالیت‌های ملی کشور در دست این سازمان است، نباید در انجام وظایف خود کوتاهی و یا کارشکنی کند و برای این منظور نیازمند تقویت ساختاری ، نیروی انسانی و تجهیزاتی است.

وی اضافه کرد: علل بروز بحران‌های زیست محیطی به ویژه بحران آب در کشور طی دهه‌های گذشته عدم تشخیص اولویت‌ها توسط برنامه‌ریزان و مجریان توسعه، عدم اطلاع رسانی دقیق و سازگار نساختن جامعه و مطالبات آن با منابع موجود بوده است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه محیط زیست بخشی از توسعه پایدار است و این توسعه بر رشد و بهبود وضعیت تاکید دارد، افزود: رعایت اصل توسعه پایدار و حرکت در این راستا به معنی ترجیح دادن منافع ملی بر منافع فردی در عمل است.

کلانتری با تاکید بر لزوم ارتقای جایگاه محیط زیست در کشور تصریح کرد: کارکنان حفاظت محیط زیست باید باعث تقویت محیط‌زیست در بخش‌های مختلف کشور باشند و با نگاه جامع محیط زیستی دیگر بخش‌های توسعه پایدار را هم مد نظر قرار دهند.

وی گفت: در شرایطی که تداوم زیست حیات وحش ما به دلیل تخریب زیستگاه‌ها در حال تهدید است و این موضوع موجب تهدید حیات انسان‌ها نیز خواهد شد، اقدامات سطحی و تبلیغاتی نمی‌تواند راه حل مناسبی برای حفظ محیط زیست باشد  و صراحت و شفافیت با مردم در زمینه وضعیت محیط زیست کارسازتر خواهد بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: تحول در محیط زیست نیازمند اثر وجودی کارکنان حفاظت محیط زیست است و اگر روند گذشته را تغییر دهیم و به تحول یقین داشته باشیم، نه تنها کشور بیشتر توسعه پیدا می‌کند بلکه جدی‌تر حافظ محیط زیست خواهیم بود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تاکید بر شفافیت در سازمان حفاظت محیط زیست گفت: همه چیز باید به صورت شفاف از طریق سایت به مردم اطلاع رسانی شود و محیط زیست جای پنهان کاری نیست.

کلانتری با تاکید بر سیاست تمرکززدایی و تفویض اختیارات به مدیران کل حفاظت محیط زیست استان ها، گفت: نباید همه کارها در تهران متمرکز شود، تهران هیچ چیز بیشتر از ایلام ، یاسوج ، بندرعباس، اردبیل و اصفهان ندارد و این تمرکز که از گذشته وجود داشت، درست نبوده است.

وی افزود: غیر از طرح‌های خاص ملی، مدیران کل در استان‌ها باید از اختیاراتی که به آنها داده شده است استفاده کنند تا همه چیز به تهران ختم نشود.

کد خبر 335025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.