تاسیس بزرگترین اقامتگاه بومگردی استان در قلعه امین آباد دهاقان

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان از صدور ۱۳ مجوز اولیه، جهت تاسیس موسسات جدید گردشگری در استان اصفهان خبر داد و گفت: در این نشست با تاسیس بزرگترین اقامتگاه بومگردی استان اصفهان در قلعه امین آباد از توابع شهرستان دهاقان موافقت به عمل آمد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، صبح امروز چهارشنبه ۲۷ دی ماه، چهاردهمین نشست کمیته فنی سرمایه گذاری گردشگری استان اصفهان با حضور "فریدون الهیاری"، مدیرکل میراث فرهنگی استان، "سید علی صالح درخشان"، مشاور اجرایی مدیرکل، "حمید امینی"، معاون سرمایه گذاری اداره کل و سایر اعضاء برگزار شد.

در پایان این نشست فریدون الهیاری با اشاره به مصوبات این کمیته تاکید کرد: در چهاردهمین نشست کمیته فنی سرمایه‌گذاری گردشگری استان اصفهان، از مجموع طرح های ارایه شده، موافقت اصولی اولیه با تاسیس ۱۳ موسسه جدید گردشگری در پهنه استان اصفهان صادر شد.

او افزود: از این تعداد شش موافقت اولیه جهت تاسیس موسسه گردشگری شامل دو هتل، یک اقامتگاه سنتی، یک سفره خانه سنتی، یک مجتمع گردشگری و یک مجتمع جدید آب‌درمانی در پهنه شهر اصفهان صادر شد.

الهیاری تاکید کرد: در این نشست همچنین مجوز اولیه یک هتل سه ستاره در شهرستان خور و بیابانک، یک مجتمع گردشگری در شهرستان اردستان، یک مجتمع گردشگری در روستای "رارا" از توابع شهر پیربکران در شهرستان فلاورجان، یک مجتمع گردشگری در روستای علی آباد از توابع شهرستان چادگان و یک مجتمع گردشگری در دهستان مرق از توابع شهرستان کاشان صادر شد.

صدور مجوز اولیه تاسیس بزرگترین اقامتگاه بومگردی استان اصفهان در شهرستان دهاقان

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: تلاش داریم تا به نهادینه کردن گردشگری در مناطقی از استان که گردشگری نیاز به توسعه بیشتر دارد بپردازیم، لذا در این نشست مجوز تاسیس یک کمپ عشایری در روستای "دزج" از توابع شهرستان دهاقان نیز صادر شد.

او با تاکید بر حمایت از توسعه اقامتگاه های بومگردی در استان عنوان کرد: تلاش داریم که تا پایان سال ۱۳۹۶ تعداد اقامتگاه‌های بومگردی فعال استان را به بیش از ۲۵۰ عدد برسانیم، با این وصف در این نشست مجوز تاسیس بزرگترین اقامتگاه بومگردی استان اصفهان در قلعه تاریخی امین آباد واقع در روستای "قهه" از توابع شهرستان دهاقان با بیش از شش هزار متر مربع وسعت صادر شد.

او خاطرنشان کرد: کار ثبت ملی این اثر تاریخی، همزمان با طرح مرمت آن جهت تاسیس اقامتگاه بومگردی بزودی آغاز می‌شود.

کد خبر 334985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.