پساب تصفیه شده، بهترین راهکار آبیاری فضای سبز است

مدیرکل دفتر هماهنگی خدمات شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشور گفت: استفاده از پساب تصفیه شده، بهترین راهکار برای آبیاری فضای سبز شهری محسوب می‌شود، بر همین اساس باید شهرها را به تاسیسات مورد نیاز تجهیز کرد.

مسعود احمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: با توجه به وضعیت بحران آب، لازم است با یک برنامه‌ریزی اصولی، فضای سبز موجود در کشور را حفظ کرد، بخش زیادی از گیاهانی که امروز در سطح شهرها کاشته شده، به آب فراوانی نیاز دارد، بنابراین در اولین قدم باید گونه‌های مقاوم به خشکی جایگزین این نوع گیاهان شود.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از سیستم‌های آبیاری تحت فشار در فضاهای سبز گفت: سیستم‌های آبیاری تحت فشار بازدهی مصرف آب را افزایش می‌دهد، از این رو شهرداریها باید با وضع موجود، در آبیاری فضاهای سبز از این سیستم استفاده کنند.

مدیرکل دفتر هماهنگی خدمات شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: در شرایط فعلی استفاده از پساب تصفیه شده، بهترین راهکار برای آبیاری فضای سبز شهری محسوب می‌شود، بر همین اساس باید شهرها را به تاسیسات مورد نیاز تجهیز کرد.

احمدی با بیان اینکه رسیدن به شرایط ایده آل آبی در کشور میسر نیست، گفت: در برنامه ششم توسعه، برنامه خوبی در جهت رسیدن به شرایط مطلوب آبی با توجه به نهاده های کشاورزی تدوین شده تا ظرف مدت پنج سال با تأمین منابع آبی و مالی مورد نیاز، گام های موثری در جهت آبیاری اصولی فضای سبز برداشته شود.

وی با بیان اینکه هزینه‌های نگهداری و حفظ فضای سبز در شهرهای مختلف با توجه به وسعت و گستره آنها تعیین شده است، افزود: در کلانشهرها برای اجرای طرح جامع آبیاری فضای سبز بین ۳۰ تا ۵۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود، بنابراین در این مسیر باید از ظرفیت بخش خصوصی بهره برد، به طور مثال سازمان پارکها و فضای سبز شهر مشهد توانسته برای فعالیت‌های شش سال آینده خود در حوزه آب ۱۵۰ میلیارد تومان از مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی جذب کند.  

کد خبر 334835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.