افزایش بارش‌ها در بهمن/ هوا تا یکشنبه سالم است

رییس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان از افزایش نسبی میزان بارش در بهمن نسبت به دی ماه سال جاری خبر داد.

حسن خدابخش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پایداری شرایط جوی استان طی سه روز آینده اظهار کرد: برای روز چهارشنبه شنبه گذر امواج ضعیف باعث افزایش ابر در برخی نقاط استان پیش بینی می شود اما به طور کلی تا روز پنج شنبه شرایط جوی نسبتا پایدار خواهد بود و از اواخر روز جمعه نفوذ موج ناپایدار در استان سبب وزش باد و در برخی نقاط بارندگی می‌شود.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان افزود: طی روزهای آینده انباشت و افزایش آلاینده ها در هوای اصفهان پیش بینی نمی‌شود و تا روز یکشنبه‌ نوید هوای پاک و سالم را به  همشهریان می دهیم.

خدابخش با بیان اینکه دمای هوای اصفهان طی ۲۴ ساعت آینده روزانه یک تا دو درجه افزایش خواهد یافت، گفت: دمای شهر اصفهان امروز در گرم ترین ساعات به ۱۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد،  برای فردا نیز در سردترین ساعات دما سه درجه سانتی گراد زیر صفر برای شهر اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی 24 ساعت آینده گرمترین نقطه استان، خورو بیابانک با دمای ۱۷ درجه سانتی گراد بالای صفر و سردرترین نقطه نیز بویین میاندشت با ۱۱ درجه سانتی گراد زیر صفر پیش بینی شده است.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه بارش‌ها در بهمن ماه نسبتا بهتر از بارش های دی ماه پیش‌بینی می‌شود ،‌ تأکید کرد:  با این وجود به طور کلی میزان بارش زمستانه استان زیر حد نرمال است و مشکلات مربوط به آب و خشکسالی کماکان وجود دارد.

خدابخش افزود: به طور نرمال بارش‌ها در غرب استان بیشتر از مناطق شرقی و مرکزی است، بنابراین کاهش بارش در مناطق غربی استان چشمگیرتر است و به دلیل استقرار منابع آبی در این مناطق، کاهش بارش‌ها با مشکلات بیشتری همراه خواهد بود.

کد خبر 334811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.