اتوبان دوطبقه نسازیم

یک کارشناس حمل و نقل شهری گفت: امروز بسیاری از مشکلات ترافیکی به دلیل ضعف قوانین و مقررات است که در این راستا باید بسیاری از قوانین بازنگری و مقررات جدیدی وضع شود.

امین همدانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: برای کنترل ترافیک و به حداقل رساندن ضرر و زیان ناشی از آن باید به قوانین و مقررات، فرهنگ و آموزش و مهندسی ترافیک توجه کرد.   

وی با بیان اینکه امروز بسیاری از مشکلات ترافیکی به دلیل ضعف قوانین و مقررات است که در این راستا باید بسیاری از قوانین بازنگری و مقررات جدیدی وضع شود، افزود: روند دریافت‌گواهینامه رانندگی در کشور ساده و ارزان است اما در کشورهای اروپایی علاوه بر هزینه‌ بالای دریافت گواهینامه، امتحان‌های کتبی و عملی متعددی برگزار می‌شود.

این کارشناس حمل و نقل شهری ادامه داد: باید قوانینی وضع شود تا بر رفتار رانندگان بعد از دریافت گواهینامه به صورت مستمر نظارت شود، متاسفانه در کشور هیچ قانونی برای این مهم وجود ندارد، در کشورهای اروپایی زمانی که فرد قصد تمدید بیمه شخص ثالث خود را دارد باید پرونده رانندگی خود را به شرکت بیمه ارائه دهد، آن شرکت با توجه به تخلفات، راننده را در یکی از سه گروه کم خطر، پرخطر و ریسک بالا برای شرکت بیمه تقسیم بندی می‌کنند و بر اساس این تقسیم بندی، قیمت بیمه متفاوت می شود.

همدانی خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ صحیح آموزش رانندگی در بین افراد نهادینه نشود، هیچگاه معضل ترافیک رفع نمی‌شود، بر این اساس باید آموزش‌ها از دوران ابتدایی در بین دانش‌آموزان نهادینه شود، به موازات آن رسانه‌ها نیز باید برای آموزش فرهنگ رانندگی گام‌های بزرگ و موثری بردارند.

وی اظهارکرد: یکی از عوامل مهم در کنترل ترافیک، مهندسی ترافیک است، در این راستا باید زیرساخت های حمل و نقل همگانی، مسیر عبور دوچرخه و پیاده در شهر توسعه یابد و از اقداماتی همچون ساخت اتوبان‌های دوطبقه و تعریض معابر جلوگیری شود تا شهروندان رغبتی به استفاده از خودروهای شخصی نداشته باشند.

این کارشناس حمل و نقل شهری خاطرنشان‌کرد: با عزم ملی، توجه به این سه عامل و مشارکت شهروندان به طور حتم می‌توانیم معضل ترافیک را رفع کنیم.

کد خبر 334796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.