ورود آسان به بازار روسیه با ایجاد دفتر سنگ اصفهان در آستاراخان

نایب رییس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان گفت: ایجاد دفتر سنگ اصفهان در آستاراخان رود به بازار روسیه را آسان می کند.

به گزارش ایمنا به نقل از اتاق بازرگانی ابوالقاسم سرتیپی در دهمین کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق، خواستار راه اندازی دفتر نمایندگی سنگ استان اصفهان در مرکز تجاری آستاراخان شد و افزود: ایجاد انبار در این شهر و دسترسی آسان به تمام نواحی روسیه از مزایای این مرکز تجاری است.

وی همچنین خواستار توجه فعالان بخش سنگ به بازار روسیه شد، و گفت: روسیه بازار پرمصرف برای سنگ های تزیینی است و استان اصفهان می تواند از طریق آستاراخان به این بازار وارد شود.

نایب رییس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان به تعدد تشکل های بخش سنگ انتقاد کرد و گفت: افزایش تشکل های صنعت سنگ به توسعه کسب و کار و حل مسایل آنان منجر نمی شود زیرا خود این تشکل ها هزینه مازادی را ایجاد می کنند.

سرتیپی تاکید کرد: باید روش کارگرد تشکل‌ها اصلاح شود و به صورت سازمانی و نمایندگی این تشکل‌ها فعالیت کنند.

رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست با اشاره به تجربه موفق  پاویون اصفهان در نمایشگاه سنگ ورونا ایتالیا، اظهار کرد: در نمایشگاه ورونا ۲۰۱۷، پنج شرکت سنگ استان با مدیریت اتاق بازرگانی در پاویون سنگ اصفهان حضور پیدا کردند.

احمد خوروش تصریح کرد: این نمایشگاه آغاز فصل مشترک همکاری شرکت های تولیدی و فرآوری سنگ برای حضور گروهی در نمایشگاه های بین المللی است.

وی اضافه کرد: کمیسیون معادن در راستای بهبود فضای کسب و کار فعالان این بخش تلاش می کند که با برگزاری پاویون های تخصصی در نمایشگاه های بین المللی، فرصتی برای معرفی محصولات معدنی بویژه سنگ استان اصفهان را ایجاد کند.

رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان با انتقاد از نگاه دولت به تشکل‌ها و انجمن ها، گفت: تمرکز دولت بر این است که از طریق انجمن ها و تشکل‌ها مالیات فعالان اقتصادی آن بخش را دریافت کند و به توسعه کسب و کار آنان توجهی نمی کند.

وی تصریح کرد: در بسیاری از شاخه های صنعتی که بدون کار کارشناسی و ایجاد زیرساخت های لازم ظرفیت های تولید افزایش یافته متاسفانه با شکست روبرو می شوند چون مصرف داخلی هیچ موقع در این حد نخواهد رسید و در صورتی که هر صنعتی به اندازه ی کافی صادرات نداشته باشد هیچ وقت رشد نخواهد کرد.

صادرات سنگ تنها راه نجات واحدهای تولیدی  و فرآوری

نایب رییس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به موفقیت سنگ آنتونی ایتالیا در فروش و بازاریابی سنگ‌های تزیینی، گفت: دعوت از طراحان و معماران ساختمان در نمایشگاه ها و معرفی سنگ ها از جمله موفقیت این برند ایتالیایی است.

علی خیرالهی افزود: تولیدکنندگان سنگ استان اصفهان اقدام به برگزاری نمایشگاه دایمی و رونمایی از سنگ ها تزیینی در نمایشگاه های داخلی و خارجی با حضور طراحان و معماران بین المللی نمی کنند.

وی مهمترین چالش پیش روی صنعت سنگ تزیینی را وجود متعدد واسطه های در صادرات برشمرد و تاکید کرد: تعدد واسطه ها باعث پایین آمدن قیمت سنگ برای تولیدکنندگان و واحدهای فرآوری شده و این مهم در ناتوانی تولیدکنندگان سنگ برای صادرات به وضوح قابل مشاهده است.

نایب رییس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: در شرایطی که رکود اقتصادی در صنعت ساختمان بویژه صنعت سنگ وجود دارد، صادرات می تواند تمام واحدهای فراوری تعطیلی و یا نیمه تعطیل را در استان اصفهان احیا کند.

وی از راه اندازی نمایشگاه دایمی سنگ ایران در ایتالیا در آینده نزدیک خبر داد و گفت: فعالان صنعت سنگ می توانند با ایجاد هم افزایی سنگ‌های موجود در ایران را در این نمایشگاه معرفی و عرضه کنند.

خیراللهی خاطرنشان کرد: دنیا در حال بازگشت از استفاده کاشی و سرامیک به سمت سنگ است و در این برهه خاص زمانی باید سنگ ایران قیمت واقعی خودش را پیدا کند. تشکل ها صرف تشکیل جلسات بیهوده برای اعضا نباشند تشکل ها موظفند مسیر صادرات را برای اعضای خود تسهیل کنند.

ایجاد دفاتر منطقه ای سنگ سبب افزایشی صادرات می شود

عضو کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار توجه فعالان بخش سنگ به کشورهای CIS شد و گفت: ایجاد دفاتر نمایندگی سنگ اصفهان در این مناطق می تواند به افزایش صادرات سنگ استان منجر شود.

احمد دادوند با توجه به نشست های برگزار شده سیمان در اتاق اصفهان پیشنهاد کرد: در این برهه زمانی قیر با مزیت صادراتی که دارد در جاده ها کمتر استفاده گردد و سیمان با توجه به محاسن ثابت شده و کاهش ساخت و ساز شهری به سمت جاده ها و بزرگراه ها توسعه داده شود.

دبیر کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: متاسفانه عموم تشکل های اقتصادی  تمام توان و تمرکز خود را بر پیگیری مسایل و مشکلات مالیاتی و بیمه ایی صرف می کنند و از توسعه کسب و کار آن بخش غافل اند.

شهریار شعبانی تصریح کرد: اگر به جای برگزاری جلسات  متعدد برای رسیدگی به مشکلات مالیاتی به توسعه کسب و کار و حضور در بازارهای خارجی معطوف می شد شاهد احیای واحدهای تعطیلی شده و نیمه تعطیلی بودیم.

وی تصریح کرد: کمیسیون معادن در راستای توسعه کسب و کار فعالان بخش معدن بویژه سنگ های تزیینی، پاویون اصفهان در نمایشگاه ورونا را  ایجاد و در سال ۲۰۱۸ نیز این پاویون در ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ متر و یا ۱۵ مشارکت کنننده برگزار می شود.

کد خبر 334768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.