انتقاد امام جمعه اصفهان از اجرایی نشدن طرح‌های آبرسانی به استان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با انتقاد از تکمیل و اجرا نشدن طرح‌های آب‌رسانی به این استان، گفت: مسئولان نسبت به تأمین آب استان اصفهان که یک‌دهم جمعیت کشور را در خود جای داده، دوراندیش باشند و قبل از بروز مشکلات جدی، چاره ‌اندیشی کنند.

به گزارش ایمنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار حجت الاسلام علی یزدان پرست مشاور فرهنگی و دینی وزیر نیرو و همچنین مدیر عامل برق منطقه ای استان اصفهان، اظهار کرد: همزمان با سفر رهبر معظم انقلاب به اصفهان در سال ۱۳۸۱ مبلغ ۳۰ میلیارد تومان به پروژه تونل سوم کوهرنگ اختصاص یافت.  

وی با بیان اینکه طول این تونل ۲۴ کیلومتر است، افزود: بنده در دوران ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد گفتم این تونل در حال تکمیل است، قدری دیواره ‌های آن ریزش دارد و برای آبگیری باید سد مربوط به این پروژه احداث شود و این کار سه سال بطول می انجامد اما سد این پروژه اجرایی نشد.

امام جمعه اصفهان افزود: حتی قرارگاه خاتم الانبیاء اعلام آمادگی کرده بود که این سد را می سازد و بعداً پول آن را دریافت می کند اما با وجود مزایای اجرای آن و انتقال ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب به اصفهان که می‌توانست یک خدمت ماندگار برای مردم باشد، این طرح اجرایی نشد.

وی با بیان اینکه استان اصفهان در همه زمینه ها یک دهم کشور سهم دارد، اضافه کرد: استان اصفهان شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و در تولید برق و بسیاری از زمینه‌ها یک ‌دهم کشور سهم دارد.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه اصفهان به اندازه ۱۵ استان کشور یعنی به اندازه نصف کشور مالیات پرداخت می کند و یک استان معمولی نیست، اظهار کرد: بنابراین برای یک‌ دهم کشور باید به فکر تأمین آب بود اما هر دولتی که بر روی کار ‌آمده نسبت به این مسائل بی توجهی کرده است.

وی ساماندهی بستر زاینده رود را ضروری دانست و گفت: عرض رودخانه در جاهای مختلف متفاوت است و عریض بودن آن سبب هدر رفت آب می ‌شود بنابراین با ساماندهی بستر زاینده رود باید مصرف آب را مدیریت و مهندسی کرد.

امام جمعه اصفهان همچنین به استقرار متمرکز صنایع در این استان اشاره کرد و گفت: اصفهان یک استان بزرگ و ظرفیت صنایع و یا کارخانجات دیگر را دارد اما صنایع اصفهان، در یک محل تجمیع شده‌اند و بسیاری از شهرها و شهرستان‌ها از داشتن یک صنعت و یا یک کارخانه محروم هستند. در حقیقت صنایع در این استان به درستی تقسیم نشده اند و دولت باید این موضوع را مدیریت کند.

وی با انتقاد از سلیقه ‌ای کار کردن برخی مدیران، گفت: نداشتن مبنا در مدیریت و اقدام بر اساس سلیقه، به کشور آسیب ‌می زند و تا زمانی که بهره بانکی بالا باشد تولید ملی محقق نمی ‌شود.

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: نیاز است تا علاوه بر اعطای وام ویژه به تولید کنندگان، تصویب معافیت مالیاتی و اقداماتی از این دست برای تولیدکنندگان در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه بهره بانکی باید به سمت قرض الحسنه برود، گفت: اینکه بر روی سربرگ کاغذها بنویسم «اقتصاد مقاومتی» ولی در عمل از تولید ملی حمایت نشود، هیچ فایده ای ندارد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به پیشرفت ‌ها و خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر، گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی صحبت از این بود که اگر میزان تولید برق از ۹ هزار مگاوات به ۱۸ هزار مگاوات برسد، مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت اما امروز شاهدیم که میزان تولید برق به بیش از ۵۵ هزار مگاوات رسیده است.

وی با اشاره به مشکلات نیروگاه های تولید برق وابسته به بخش خصوصی در استان اصفهان، گفت: این نیروگاه ها برای پرداخت هزینه گاز با مشکلاتی مواجه شده اند و این موضوع عملکرد آنها را تحت تاثیر قرار داده است بنابراین دولت و وزارت نیرو باید در این باره اقدام کند.

کد خبر 334767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.