سامانه غربالگری نمونه اهدا کنندگان خون در اصفهان افتتاح شد

سامانه غربالگری نمونه اهدا کنندگان خون (سامانه الکتروکمی لومینسانس) برای تشخیص سلامت خون به صورت ویدیو کنفرانس در شش استان مازندران،آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و تهران راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اکبر پور فتح الله، مدیر عامل سازمان انتقال خون ظهر امروز (دوشنبه) در آیین افتتاح سامانه غربالگری نمونه اهدا کنندگان خون اظهار کرد: با راه‌اندازی این سامانه از این پس بیش از ۵۰ درصد از آزمایش‌های سلامت خون با استفاده از سامانه غربالگری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در بیش از ۹۰ درصد از مراکز انتقال خون دنیا از سامانه غربالگری استفاده می کنند، تصریح کرد: با استفاده از این روش سرعت اهدای خون بالا رفته و عملیات خونگیری به یک پنجم زمان فعلی می رسد.

مدیرعامل انتقال خون کشور با تاکید بر اینکه با راه اندازی سامانه غربالگری امنیت و کیفیت بیشتری در آزمایش های خون و فرآورده‌های خونی ایجاد می‌شود، افزود: تا قبل از راه‌اندازی این سامانه با توجه به فرسوده شدن تجهیزات و خرید مجدد آنها گورستانی از تجهیزات را داشتیم که با راه اندازی سامانه غربالگری دیگر نیازی به تجهیزات گذشته نیست.

وی با بیان اینکه در حاضر ۴۰ مرکز آزمایش‌های سلامت خون در کشور انجام می‌شود، اضافه کرد: با راه اندازی این سامانه سلامت خون از یک محل تایید می‌شود.

پور فتح‌الله با بیان اینکه توسعه مراکز مجهز به سامانه غربالگری تشخیص سلامت خون در کشور در دستور کار است، اضافه کرد: در نظر داریم این مراکز را در آینده نزدیک به هشت مرکز افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: با استفاده از سامانه غربالگری کیفیت خون از این پس آزمایش‌های غربالگری سلامت خون شامل (اچ آی وی ) و هپاتیت "بی" و دیگر آزمایش‌های سلامت خون تا ظرفیت یک میلیون تست انجام خواهد شد.

کد خبر 334751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.