سهم اعتبار اشتغال شهرستان گلپایگان ۳۳۳ میلیارد ریال است

گلپایگان- رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلپایگان گفت: سهم اعتبار اشتغال شهرستان گلپایگان ۳۳۳ میلیارد ریال است که ۱۰ درصد در قالب سرمایه در گردش و ۴۵ درصد در قالب کشاورزی پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، میثم سلیمانی در جلسه کار گروه اشتغال شهرستان اظهار کرد: شهرستان گلپایگان دارای ۱۸ هزار بیمه شده است که ۱۲ هزار و ۲۹۶ نفر بیمه شده اجباری، شش هزار بیمه شده اختیاری فعال هستند.

وی افزود: اکنون شش هزار و ۲۸۳ نفر در حوزه صنعت، ۵۸۵ نفر در حوزه کشاورزی و پنج هزار و ۴۲۸ نفر در حوزه خدمات به فعالیت هستند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلپایگان، گفت: ایجاد فرصت شغلی جدید، اشتغالزایی، مهارت آموزی برای افراد جویای کار و حفظ  اشتغال موجود از اهداف کیفی ستاد اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: کاهش هشت دهم درصدی نرخ بیکاری و مهارت آموزی افراد جویای کار اهداف کمی ستاد اقتصاد مقاومتی است.

سلیمانی گفت: رشته‌های منعقد شده در اشتغال فراگیر شامل بخش کشاورزی، صتعت، معدن و بازرگانی، بافت‌های فرسوده، خدمات سلامت، خدمات گردشگری و صنایع دستی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، حمل و نقل و فرهنگی و هنری است.

وی افزود: در این رشته‌ها ۹۷۰ هزار فرصت شغلی باید ایجاد شود و منابع بانکی که برای این طرح اختصاص داده شده، ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی، دو هزار میلیارد ریال اعتبارات بودجه‌ای و هشت هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: از این ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی ۳.۵ درصد است که ۱۶ هزار و ۵۲۹ میلیارد ریال آن مربوط به استان اصفهان است.

وی افزود: در صورتی که متقاضی مشمول یارانه قرار بگیرند می‌توانند یارانه دریافت کنند که متقاضیان طرح‌های سرمایه در گردش تا سقف پنج میلیارد ریال، طرح های توسعه‌ای با بازده ۶ ماهه هفت میلیارد ریال و طرح‌های توسعه‌ای با بازدهی بالای ۶ ماه تا سقف ۱۰ میلیارد ریال و طرح های ایجادی جدید تا سقف ۲۰ میلیارد ریال مشمول دریافت یارانه هستند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: سهم اعتبار اشتغال شهرستان گلپایگان ۳۳۳ میلیارد ریال است که ۱۰ درصد در قالب سرمایه در گردش و ۴۵ درصد در قالب کشاورزی  پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: متقاضیانی که تقاضای دریافت تسهیلات تا سقف دو هزار و ۵۰۰  میلیون ریال دارند، پس از تصویب کارگروه اشتغال شهرستان به بانک معرفی می‌شود.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلپایگان گفت: اگر متقاضیان در مناطق شهری مشمول دریافت یارانه شوند نرخ ۱۸ درصد به ۱۶ درصد کاهش پیدا می‌کند و همچنین در مناطق روستایی پرداخت یارانه این تسهیلات پنج درصد است./

کد خبر 334739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.