پرداخت سهم ۱۶۰ میلیاردی سازمان ملی زمین و مسکن برای حفظ ریسباف

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: سازمان ملی زمین و مسکن سهم ۱۶۰ میلیاردتومانی خود را برای حفظ کارخانه تاریخی ریسباف به بانک‌ملی پرداخت و پیشنهاد تشکیل موزه ریسباف را ارائه کرد.

به گزارش ایمنا به نقل وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا عظیمیان با بیان مجموعه اقدامات این سازمان به منظور حفظ و نگهداری کارخانه ریسباف؛ میراث معماری صنعتی معاصر، اظهار کرد: خرید کارخانه ریسباف حدود ۲۰۷ میلیاردتومان هزینه در برداشت که از آن میزان، مبلغ ۱۶۲ میلیاردتومان پرداخت شده و این سازمان آن ۱۶۰ میلیاردتومان  را در قالب نقدی و غیرنقدی به بانک ملی پرداخت کرده و باقی مانده را نیز که در حدود ۲ میلیاردتومان است اداره مسکن اداره کل راه و شهرسازی اصفهان تقبل کرده تا پرداخت شود.

وی با اشاره به اهمیت کارخانه ریسباف و تاثیری که بر شهر اصفهان دارد، گفت: از آنجاییکه اصفهان شهر گردشگری است و در بخش‌های مختلف هنری همچون خط و موسیقی صاحب سبک است و در معماری، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و از سوی دیگر  شعرا و هنرمندان فراوانی در عرصه های در آن فعالیت می کنند به نظر می رسد که به دلیل سابقه تاریخی آن الزامی برای مسئولان ارشد ایجاد می‌کند تا به فکر تبدیل آن به موزه باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: گردآوری نمادها و نشانه هایی از تمامی هنرهای اصفهان و پیشینه تاریخی آن در موزه کارخانه تاریخی ریسباف و نمایش آن برای گردشگران داخلی و بین المللی می تواند راهکاری مناسب باشد.

وی گفت: بر اساس آخرین بررسی ها، تصمیم بر آن شد تا کارخانه ریسباف که معماری قدیمی صاحب سبکی دارد و خودش نمادی از موزه است با نمایش هنرهای مختلف برای عموم مردم به شکل موزه آماده شود. قطعا آماده کردن مکانی در محل کارخانه صنعتی ریسباف اصفهان برای گردشگران داخلی و بین المللی سراسر جذابیت های محیطی و هنری است و همچنین برای شهروندان اصفهانی فرصت مغتنمی است تا با تاریخ گذشته خود آشنایی بیشتری پیدا کنند.

عظیمیان تصریح کرد: سازمان ملی زمین و مسکن با توجه به اهمیتی که کارخانه ریسباف داشته و برای آنکه این کارخانه مانند سایر کارخانه های صنعتی شهرها تبدیل به مجتمع های تجاری و ساختمان های بی هویت نشوند در خریداری آن مشارکت کرد و کارخانه ریسباف در نزدیکی سی و سه پل و زاینده رود که نماد شهر اصفهان هستند قرار دارد که حفظ آن می تواند به آن میراث نیز کمک قابل توجهی کند.

وی اظهار امیدواری کرد: کارخانه ریسباف در آینده ای نزدیک با بهسازی و مرمت تبدیل به موزه ای بزرگ برای بهره مندی شهروندان اصفهانی، سراسر ایران و همچنین گردشگران بین المللی شود و بتواند به عنوان الگویی در سایر شهرهای کشور تسری یابد.

کد خبر 334698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.