استقرار پایه دوازدهم با سازماندهی دشواری در اصفهان مواجه است

سرپرست آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: استقرار پایه دوازدهم در استان اصفهان در شرایطی اتفاق می‌افتد که تعداد زیادی از معلمان در حال بازنشستگی بوده و در اینجا سازماندهی دشواری خود را نمایان می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد جواد احمدی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در همایش سراسری شوراهای آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه در شوراهای آموزش و پرورش بحث اندیشه و هم گرایی اندیشه‌ها مطرح است، اظهار کرد: قرن حاضر قرن شتاب، سرعت، انفجار اطلاعات و سازمان‌های مجازی  است که این دوران نیازمند انسان‌های پرتحرک و کنجکاو است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش گسترده‌ترین نهاد اجتماعی است، تصریح کرد: این نهاد به همه خانواده‌های جامعه به صورت خوشه‌ای و زنجیره‌ای متصل است و منهای نگاه های سیاسی تنها شعبه از ارکان نظام جمهوری اسلامی است که مردم می‌توانند طعم خدمت یا عکس آن را بچشند.

سرپرست کل اداره آموزش و پرورش استان در  خصوص وضعیت آموزش و پرورش در استان اصفهان اظهار کرد: ۸۵۰ هزار دانش‌آموز با ۵۱ هزار معلم شاغل و ۸۰ هزار بازنشسته در ۴۱ ناحیه و منطقه آموزش و پرورش با بیش از ۵ هزار مدرسه در استان در حال فعالیت هستند و ما دارای چندین مدرسه زیر ۵ دانش‌آموز هستیم.

وی با تاکید بر حاکمیت نگاه عدالت آموزشی در استان اصفهان گفت: علی ‌رغم همکاری خیرین استان، یک سوم مدارس استان اصفهان تخریبی و نیازمند بازسازی و استحکام بخشی است .

احمدی با بیان اینکه پایه دوازدهم امسال در استان اصفهان استقرار می‌یابد و پیش دانشگاهی از نظام آموزشی خارج می‌شود، اضافه کرد: جایگزین پیش دانشگاهی نیازمند برگزاری کلاسی با ۳۵ ساعت تدریس است که این اختلاف تدریس باید در آموزش و پرورش جبران شود.

وی تصریح کرد: این امر در شرایطی اتفاق می‌افتد که تعداد زیادی از معلمان در حال بازنشستگی بوده و در اینجا سازماندهی دشواری خود را نمایان می کند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: شتاب زدگی در اجرای طرح ۳، ۳، ۶ همچنان به چشم می خورد و این در حالی است که در سال ۹۱ که شروع اجرای سند تحول آموزش و پرورش بوده، مقام معظم رهبری تاکید فرمودند اجرای این سند باید بدون شتاب زدگی باشد ودقیقا همان موردی که مقام معظم رهبری روی آن تاکید داشتند، نادیده گرفته شده است.

وی در خصوص آسیب‌های اجتماعی در مدارس نیز گفت: در این زمینه، انگشت اتهام جامعه همواره به سمت آموزش و پرورش است و این در حالی است که ذی‌صلاحان تربیت در آموزش و پرورش هستند و وظیفه ما این است که با طرح و برنامه به آن بپردازیم و هرجا که زمینه آن مهیاست، برای رفع این آسیب‌ها تلاش کنیم.

احمدی با تاکید بر اینکه تنها ۱۱ درصد از زمان دانش آموزان در اختیار آموزش و پرورش است، افزود: اگرچه این زمان برای اصلاح دانش آموزان کافی نیست اما ما برای تحقق یک هدف که رشد اندیشه، نگرش و خردمندی آینده است باید در کنار سازمان‌های دیگر که موضوعات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را به عهده دارند به هنگام حرکت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نگاه ما در شوراهای آموزش و پرورش منحصراً به امکانات مالی و اقتصادی نیست، گفت: امکانات مالی تنها یکی از دغدغه‌هاست و علاوه بر آن باید به دنبال تسهیل موارد دیگر باشیم.

احمدی با اشاره به رتبه برتر شوراهای آموزش و پرورش استان تصریح کرد: احراز این رتبه حاصل تلاش همه اعضای این شوراها اعم از فرمانداران، شهرداران، ائمه جمعه، معلمان، والدین و همه تلاشگران این حوزه است.

کد خبر 334697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.