گردشگری میان‌بری برای ارتقاء فرهنگ و ایجاد اشتغال است

دهاقان – فرماندار شهرستان دهاقان، گفت: توسعه صنعت گردشگری رکن مهم ارتقاء سطح فرهنگ و ایجاد اشتغال در این شهرستان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، علی اصغر قاسمیان در جلسه کارگروه تخصصی چشم انداز و راهبردهای کلان توسعه در بخش گردشگری و میراث فرهنگی این شهرستان که با رویکرد تدوین سند توسعه برگزار شد، اظهار کرد: رویکردهای این سند براساس اهداف و سیاست های دولت تدبیر و امید و مجموعه مدیریت استان است.

وی با بیان اینکه یکی از نکات برجسته تدوین این سند استفاده از نظرات متخصصان و کارشناسان در حوزه مختلف بوده است، افزود: ضروری است برای اجرایی کردن اهداف سند چشم انداز توسعه شهرستان از نخبگان دانشگاهی، کارشناسان و افراد مجرب حوزه های مختلف استفاده شود.

فرماندار شهرستان دهاقان، توسعه صنعت گردشگری را به عنوان یک صنعت پاک و یکی از مهمترین رویکردهای سند توسعه و چشم انداز شهرستان برشمرد و تصریح کرد: با برنامه ریزی و استفاده مناسب از ظرفیت ها موجود در زمینه گردشگری در شهرستان دهاقان می توان به نتایج مطلوبی در بحث توسعه این صنعت در استان و به ویژه شهرستان دهاقان دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه نگاه خاص و مساعدت همه جانبه در مرمت بناهای قدیمی شهرستان به ویژه مساجد و خانه های تاریخی، مدنظر مسئولان امر قرار گیرد، اظهار کرد: اشاعه فرهنگ میهمان نوازی در سطح مدارس شهرستان و انتقال آن به خانواده ها جهت مهیا شدن زیرساخت مناسب در امر گردشگری کمک شایانی به بحث گردشگری می کند.

قاسمیان از مسئولان خاطرنشان کرد: توجه به بوم گردی و گردشگری روستایی، تبدیل مدارس روستایی متروکه و خانه های قدیمی به مکان های بوم گردی را در اولویت برنامه های خود برای ارتقاء سطح فرهنگ و ایجاد صنعت گردشگری قرار دهند.

وی اظهار کرد: طرح ساماندهی بازار قدیم و تعیین و تکلیف آثار و خانه های تاریخی مورد تملک افراد و ارگان ها باید هرچه زودتر انجام شود.

           

کد خبر 334687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.