کشاورزی داخل ارزآوری برای کشور ندارد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: الگوهای کشت باید به سمت اقتصاد کشاورزی حرکت کنند و و باید از کاشتن نوع محصولات آگاهی داشته باشیم و به سلیقه مصرف‌کننده توجه کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا محمدعلی شجاعی بعدازظهر امروز یکشنبه در آیین افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی جامع صنعت کشاورزی، با بیان اینکه یکی از مهمترین بخش‌های اقتصاد و توسعه پایدار هر کشور بخش کشاورزی است، اظهار کرد: کشاورزی مولد اشتغال، تولید ارزآوری و معیشت است و نمی‌توان حرفی از کشاورزی زد و آن را با پایگاه‌های علمی کشور گره نزد!

وی با اظهار امیدواری از تداوم برپایی برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی به طور مستمر در استان اصفهان، افزود: کند متاسفانه حلقه گمشده‌ای به نام خدمات کشاورزی که تولید دارد اما بازار ندارد در استان اصفهان وجود دارد البته اصفهان این پتانسیل را دارد تا خود را با استانداردهای جهانی مقایسه کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان به بحران کم آبی در اصفهان اشاره کرد و گفت: طی دو دهه گذشته کشاورزان شرق و غرب استان اصفهان دچار کم آبی شده اند که در این راستا نیازمند تغییر الگوی کشاورزان به سمت کشت گیاهان کم‌آب‌بر هستیم.

وی با تاکید بر اینکه جای محصولات فرآوری کشاورزی در اصفهان خالی است، اظهار کرد: الگوهای کشت باید به سمت اقتصاد کشاورزی حرکت کنند و و باید از کاشتن نوع محصولات آگاهی داشته باشیم و به سلیقه مصرف‌کننده توجه کنیم.

شجاعی با تاکید بر ضرورت تجاری شدن کشاورزی از حالت سنتی، تصریح کرد: در حال حاضر کشاورزی داخل ارزآوری برای کشور ندارد، گفت: در این راستا نیازمند جذب و توسعه سرمایه ‌گذاری کشاورزی برای رشد تجهیزات کشاورزی در کشور هستیم تا کشاورزی در صادرات غیر نفتی سهمی به خود اختصاص دهد.

کد خبر 334663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.