اطلاع رسانی نقش بسزایی در کاهش جعل دارد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اصفهان در همایش "روش‌های پیشگیری از جعل" گفت: آگاهسازی مردم با کاهش جرایم ناخواسته و افزایش پیشگیری نقش مهمی در کاستن از وقوع جعل در جامعه دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا قنبری ظهر یکشنبه در همایش "روش‌های پیشگیری از جعل" با اشاره به اینکه پیشگیری از جعل اهمیت بسیاری دارد، اظهارکرد: دلیل اهمیت این مسئله این است که برای انجام معادلات و تبادلات روزمره باید اعتماد به سیستم و افراد جامعه وجود داشته باشد تا مردم بتوانند امور خود را به انجام برسانند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان اصفهانبا برشمردن انواع روش های جعل از جمله الصاق نوشته به نوشته دیگر، محو نوشته، اثر یا امضا، خراشیدگی گفت: تغییر در صورتی جعل محسوب می شود که در سند اصیل و واقعی باشد در حالیکه تغییر در اسناد جعلی جرم در نظر گرفته نمی شود

وی با اشاره به اینکه جعل به دو نوع مادی و معنوی تقسیم می شود، توضیح داد: جعل مادی خدشه دراسناد فیزیکی و مادی و  جعل معنوی ، تحریف واقعیت توسط مسئولان دولتی است که اهمیت بسیاری دارد.

قنبری با بیان اینکه برخی جرایم از  آغاز، جرم محسوب نمی شود، گفت: جعل از جمله جرایمی است که شروع آن جرم محسوب شده و پیگیرد قانونی دارد.

وی با اشاره به اهمیت آگاه‌سازی مردم در کاهش وقوع جرم جعل تأکید کرد: بسیاری از انواع جعل به دلیل بی اطلاعی فرد انجام می شود، بنابراین آگاهسازی مردم از انواع جعل و روش های مقابله با آن ارتکاب ناخواسته آن را کاهش و پیشگیری از وقوع جعل را افزایش می‌دهد.

گفتنی است در ادامه این همایش انواع روش های جعل به تفصیل مورد بررسی قرارگرفت و راه‌های پیشگیری از آن‌ها به مدیران سازمان‌ی و حراست مجموعه‌های دولتی و خصوصی آموزش داده شد .

کد خبر 334650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.