دلایل افزایش خشونت در اصفهان

معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان اصفهان در خصوص شایع‌ترین موارد جرم در استان گفت: خشونت یکی از عناوین اول اتهامات دادگستری استان است که افزایش این جرم پیش زمینه هایی مانند مشکلات اقتصادی، ترافیک، آلودگی هوا و استفاده از دستگاه های الکترونیکی دارد.

محمدرضا قنبری در حاشیه همایش روش های پیشگیری از جعل  که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه موارد جعل در اصفهان در سال‌های‌ اخیر به شدت کاهش یافته، اظهار کرد: در سال‌های اخیر معاونت اجتماعی و  پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اقداماتی با محوریت پیشگیری از جعل انجام داده که برگزاری دوره‌های آموزشی از جمله این اقدامات است.

معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان اصفهان افزود: دوره‌های آموزشی کمک زیادی به پیشگیری از وقوع جرم و جعل می کند همچنین استفاده خوب از دولت الکترونیک و اسناد  الکترونیک باعث حذف اسناد فیزیکی و کاهش زمینه جعل می شود، ارتباط دستگاه های دولتی باهم از طریق سیستم‌های امن الکترونیکی باعث کاهش ارباب رجوع و جلوگیری از اقدامات منتهی به جعل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیش از این امکان بررسی اصالت اسناد وجود نداشت، گفت: امروز با وجود وسایل ارتباطی تمامی بررسی‌ها سریعاً به صورت الکترونیک بررسی و اعلام می‌شود و همه این ها به پیشگیری از جعل کمک کرده است.

قنبری ادامه داد: از همه مهم‌تر آگاه‌سازی  است امروز مردم دقت بسیاری در پیشگیری از جعل دارند در حالیکه پیش از این مردم اسناد هویتی خود را به خوبی نگهداری نمی‌کردند و چک و کارت های هویتی را در اختیار دیگران قرار نمی دهند.

معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری با اشاره به اینکه جرم جعل به دلایل مختلف انجام می‌شود، گفت: منافع مادی و جذابیتی که  این جرم برای مجرمان دارد در وقوع جرم موثر است چرا که جعل را عمدتاً افراد باهوش انجام می دهند، بنابراین جذابیت‌ها و سرگرمی‌های این حوزه آن‌ها را وادار به ارتکاب جرم می‌کند و دلیلی دیگری که در تعدادی از موارد جعل شناسایی شده قصد برهم زدن نظم عمومی، اقتصادی و اختلال در امنیت کشور است.

قنبری در خصوص شایع‌ترین موارد جرم در استان گفت: خشونت یکی از عنوان‌های اول اتهامات دادگستری استان است که افزایش این جرم پیش زمینه هایی مانند مشکلات اقتصادی، ترافیک، نویزهای و اشعه های الکترونیکی، آلودگی هوا و استفاده مستمر از دستگاه های الکترونیکی دارد و برای برطرف کردن این مشکلات نیازمند اقدامات فرهنگی هستیم.

کد خبر 334629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.