ترامپ می کوشد با جوسازی مزایای برجام را کمرنگ کند

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: ترامپ آمریکا را از برجام بیرون نخواهد برد و هدفش از این تهدیدها این است که مزایای برجام را کمرنگ کند و جلوی سرمایه گذاری خارجی و مشارکت اقتصادی کشورهای دیگر با ایران را بگیرد.

حیدر علی عابدی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی پیرامون تأیید مجدد برجام از سوی  دونالد ترامپ به خبرنگار ایمنا گفت: به نظر من تحلیل هایی که فشار کشورهای اروپایی و برخی دیگر از کشورها را دلیل تمدید برجام از سوی ترامپ می دانند، صحیح نیست. همچنین تحلیل هایی که معتقدند ترامپ دیوانه است و به همین دلیل چنین سیاست مبهمی را در قبال برجام اتخاذ کرده است، نمی تواند درست باشد.

وی افزود: ترامپ هر سه ماه یکبار جوسازی و خرابکاری می کند و جنگ روانی راه می اندازد و بعد هم در نهایت مجددا تمدید لغو تحریم های ایران را امضا می کند.

عابدی تصریح کرد: بر این اساس به نظر می رسد ترامپ آمریکا را از برجام بیرون نخواهد برد و هدفش از این تهدیدها این است که مزایای برجام را کمرنگ کند و جلوی سرمایه گذاری خارجی و مشارکت اقتصادی کشورهای دیگر با ایران را بگیرد. بنابراین تهدید می کند که این آخرین بار است که برجام را تأیید می کند و به بهانه های مختلف از جمله برنامه موشکی کشورمان، افرادی را تحت تحریم قرار می دهد، اما در نهایت باز هم برجام را تأیید می کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: ترامپ دیوانه نیست؛ بلکه تلاش می کند به ثبات سیاسی برجام لطمه بزند.

عابدی در رابطه با تحریم ۱۴ شخصیت ایرانی از سوی آمریکا گفت: چنین اقداماتی صرفا به دلیل ایجاد جنگ روانی است؛ وگر نه رییس قوه قضائیه ایران که یکی از اشخاص تحریم شده است، چه مناسباتی با آمریکا دارد که بخواهند ایشان را تحریم کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به راهکار منطقی مواجهه ایران با سیاستهای خصمانه دولت ترامپ گفت: مسئولان و نخبگان ایرانی باید این دسیسه آمریکا را شناسایی کنند و متناسب با این دسیسه سیاستهای خود را طراحی کنند.

وی افزود: مقامات ایران باید همچنین از ارائه تحلیلهای غلطی مثل دیوانه بودن ترامپ یا اهمیت فشارهای اروپا، خودداری کنند و این مسأله را هم مد نظر قرار دهند که اگر آمریکا دارد نقش بازی می کند و می خواهد اثرات و دستاورهای مثبت برجام را از بین ببرد، باید چه سیاستی در قبال آن اتخاذ کنند.

کد خبر 334545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.