میلاد دوباره ذوب‌آهن/ نفس اصفهانی‌ها بیخ گوش مدعیان

تیم فوتبال ذوب‌آهن با گرفتن سه امتیاز شهرآورد فوتبال اصفهان به یک‌قدمی تیم‌های مدعی لیگ در صدر جدول رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جای تیم پیروز شهرآورد فوتبال اصفهان در دور رفت با تیم برنده دور برگشت عوض شد تا این بار باد به پرچم هواداران تیم فوتبال ذوب‌آهن بوزد. شاگردان امیر قلعه‌نویی در ادامه روند رو به رشد و مثبت این چند هفته گذشته سپاهان را هم قربانی جاه‌طلبی خودشان کردند تا تیمی که در نیم‌فصل نخست لیگ در میانه‌های جدول دست و پا می‌زد امروز به رتبه چهارم جدول رسیده باشد و حتی در هفته‌های بعدی شانس رسیدن به رتبه دوم را هم پیدا کند.

بردن سپاهان کاری است که در این یک سال گذشته خیلی از تیم‌های لیگ برتری مثل پیکان، استقلال، فولاد و نفت آبادان قادر به انجامش بوده‌اند، اما گرفتن سه امتیاز در شهرآورد اصفهان اتفاقی بود که فقط از دست تیم آماده امیر قلعه‌نویی برمی‌آمد. ذوب‌آهن با شکست سپاهان به عملکرد فوق‌العاده ۱۳ امتیاز از ۱۵ امتیاز ممکن در پنج هفته گذشته رسید که حتی از میانگین امتیازگیری بهترین تیم‌های اروپایی هم بهتر است و این موضوع باعث شده تا هوادارانی که در نیم‌فصل نخست لیگ نسبت به شرایط تیمشان ناامید شده بودند امروز با افتخار از عملکرد ذوب‌آهن دفاع کنند. مرتضی تبریزی به عنوان یک بازمانده از آن تیم رویایی یحیی گل‌محمدی در لیگ چهاردهم در بازی مقابل سپاهان یک پاس گل داد و یک گل هم زد تا ذوب‌آهن با تکیه بر درخشش او و بقیه بازیکنانش انتقام باخت دور رفت را بگیرد.

جدایی سه بازیکن تأثیرگذار ذوب‌آهن در نیم‌فصل این تصور را ایجاد کرده بود که امیر قلعه‌نویی و تیمش در نیم‌فصل دوم در سرازیری ناکامی بیفتند، اما با این حال ذوب‌آهن با ایجاد چند تغییر در ترکیب تیمش امروز موفق شده یقه همه تیم‌های صاحب‌نام و مطرح لیگ را هم بگیرد. البته قلعه‌نویی در نیم فصل دوم یک کشف جدید هم داشته و میلاد فخرالدینی که تا قبل از این به عنوان یک مدافع راست در فوتبال ایران شناخته می‌شد امروز به مرحله‌ای رسیده که حتی جای خالی کی‌روش استنلی را هم در خط حمله تیمش پر کرده و دو گل حساس برای ذوب‌آهن به ثمر رسانده تا بهترین خرید نیم‌فصل دوم از نظر آماری لقب بگیرد.

البته در این میان نگرانی‌هایی هم در مورد آینده ذوب‌آهن وجود دارد و صحبت‌هایی که در این یک هفته اخیر در مورد روند نتیجه‌گیری ذوب‌آهن و ارتباط آن با مشکلات مالی تیم مطرح شده می‌تواند به مرور زمان سرعت ماشین دورگرفته ذوب‌آهن را بگیرد. امیر قلعه‌نویی هم مربی کم تجربه‌ای نیست و در مورد او شاهد بوده‌ایم که معمولاً تیم‌هایش در نیم‌فصل دوم لیگ نتایج بهتری نسبت به نیم‌فصل نخست کسب می‌کنند و همین موضوع روزهای روشنی را در مقابل ذوب‌آهن قرار داده است.

یادداشت از: مسعود افشاری، خبرنگار سرویس ورزشی ایمنا

کد خبر 334517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.