برد دربی به وقت درخشش مرتضی

پس از ۱۵ ماه، ذوب‌آهن باز هم با درخشش مرتضی تبریزی شهرآورد اصفهان را از سپاهان برد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ذوب‌آهن در نوزدهمین هفته از لیگ برتر با نتیجه دو بر یک برابر سپاهان به برتری رسید. درباره شصت و دومین شهرآورد فوتبال اصفهان نکات زیر را می‌خوانید:

خرید ذوب‌آهن علیه تازه‌وارد سپاهان

ابراهیم عالمه در سومین دیدار رسمی خود برای سپاهان، نخستین گلش را در چارچوب دروازه این تیم دریافت کرد. این سنگربان ملی‌پوش سوری که کارش در لیگ برتر فوتبال ایران را با دو کلین‌شیت پیاپی برابر تیم‌های پدیده و پارس جنوبی آغاز کرد نتوانست در سومین مسابقه دروازه خود را به روی ذوب‌آهن بسته نگه دارد. با گلزنی میلاد فخرالدینی به او، خرید زمستانی ذوب‌آهن طلسم گل نخوردن دروازه‌بان جدید سپاهان را باطل کرد.

نیم‌فصل نیمکت‌نشینی یک کاپیتان

با توجه به محرومیت کیروش استنلی به نظر می‌رسید که امیر قلعه‌نویی پس از ماه‌ها مهدی رجب‌زاده را از ابتدا در ترکیب ذوب‌آهن قرار دهد، اما پیش‌بینی‌ها درست از آب در نیامد و این بازیکن باتجربه طبق روال هفته‌های اخیر بازی را از روی نیمکت آغاز کرد تا اینکه کمی بیش از نیم ساعت مانده به پایان مسابقه به زمین آمد و جای اکبر ایمانی را در ترکیب ذوب‌آهن گرفت.

قلعه‌نویی تنها دو بار در لیگ هفدهم رجب‌زاده را از ابتدا به زمین فرستاده است. آخرین حضور کاپیتان ۳۹ ساله ذوب‌آهن در ترکیب اصلی به دیدار رفت با صنعت نفت آبادان از هفته پنجم لیگ برتر بازمی‌گردد. با این اوصاف، با توجه به نیمکت‌نشینی رجب‌زاده در دیدار هفته نوزدهم برابر سپاهان، از آخرین حضور این بازیکن در ترکیب اصلی ذوب‌آهن یک نیم‌فصل کامل سپری شد.

نقش‌آفرینی فولادی‌های سابق در نقش‌جهان

باشگاه‌های اصفهانی در نقل و انتقالات تابستانی امسال هر کدام یک بازیکن از فولاد خوزستان جذب کردند. سپاهان ساسان انصاری را به خدمت گرفت و ذوب‌آهن با حمید بوحمدان قرارداد بست. از قضا، این دو هم‌تیمی سابق روی تک‌گل سپاهان که سومین و آخرین گل شصت و دومین شهرآورد اصفهان به حساب می‌آمد نقش مستقیمی ایفا کردند، به این ترتیب که بوحمدان در محوطه جریمه ذوب‌آهن روی انصاری خطا کرد تا داور مسابقه در واپسین دقایق وقت‌های تلف‌شده بازی یک پنالتی به نفع سپاهان اعلام کند که در ادامه توسط خود انصاری تبدیل به گل شد.

خلاف جهت ستاره پنالتی‌گیر

رشید مظاهری با مهار چهار ضربه پنالتی عنوان پنالتی‌گیرترین دروازه‌بان لیگ هفدهم را یدک می‌کشد. این دروازه‌بان ملی‌پوش اما در شصت و دومین شهرآورد اصفهان نه تنها موفق به گرفتن پنالتی ساسان انصاری نشد که جهت ضربه مهاجم سپاهان را هم به درستی تشخیص نداد. البته با وجود ناکامی مظاهری در این صحنه، هر سه امتیاز مسابقه برای ذوب‌آهن محفوظ ماند زیرا به لطف درخشش همین سنگربان در جریان مسابقه و به ویژه نیمه نخست بازی بود که دروازه این تیم تا پیش از آن به روی حمله‌وران سپاهان بسته ماند. به این ترتیب، تنها خاصیتی که پنالتی منجر به گل انصاری داشت این بود که اختلاف دو تیم را به حداقل رساند و البته کلین‌شیت رشید را از بین برد.

مرتضی بدرخشد، ذوب‌آهن می‌برد

مرتضی تبریزی در شصت و دومین شهرآورد اصفهان هم گل زد و هم پاس گل داد تا ستاره نخست بازی لقب بگیرد. جالب آنکه در آخرین پیروزی ذوب‌آهن در دربی اصفهان نیز تبریزی با زدن هر دو گل مسابقه ستاره بی‌چون و چرای بازی بود. در آن دیدار که بیست و چهارم مهرماه ۹۵ از هفته هشتم لیگ شانزدهم در ورزشگاه فولادشهر برگزار شد و البته به شدت تحت تأثیر خداحافظی ناگهانی محرم نویدکیا قرار گرفت، تبریزی زننده هر دو گل ذوب‌آهن به سپاهان بود. پس از آن، ذوب‌آهن دو شهرآورد پیاپی را به سپاهان واگذار کرد تا اینکه با درخشش تبریزی ناکامی سبزپوشان برابر طلایی‌پوشان پایان یافت و آنها پس از ۱۵ ماه بار دیگر برابر همشهری به برتری رسیدند.

کد خبر 334505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.