۱۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به برخوار اختصاص یافت

برخوار- فرماندار شهرستان برخوار از اجرای طرح رتبه بندی و ارزیابی اداره ها و مدیران شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان برخوار، اسفندیار تاجمیری در جلسه شورای اداری شهرستان اظهار کرد: طرح رتبه بندی و ارزیابی اداره‌ها و مدیران اداری براساس تکریم و پاسخگویی ارباب رجوع، حضور در اداره و جلسه ها، ‌پاسخگویی نامه ها  و ارسال سریع صورت جلسه ها تا پایان سال جاری انجام می شود.

فرماندار برخوار گفت:‌ امسال بیش از ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به شهرستان برخوار اختصاص یافت و کل اعتبار جذب شد.

وی با اشاره به اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های اشتغالزایی و تکاپو به شهرستان برخوار افزود: امسال نیمی از این اعتبار جذب و متقاضیان برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام ابراهیم رنجبر، مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت: مدیران و کارکنان اداره ها باید به برگزاری نماز جماعت و نماز اول وقت در اداره ها توجه کنند و با تکریم ارباب رجوع و اولویت خدمت رسانی به مردم، ‌ مشوق مراجعه کنندگان به نماز شوند.

وی افزود:‌ همه مسئولان باید با تمام امکانات در خدمت نماز باشند تا این فریضه الهی که خداوند می فرماید: «انسان را از زشتی و گناه باز می‌دارد»، در جامعه اقامه شود.

کریم علی نقی، رییس اداره کار، تعاون ورفاه اجتماعی برخوار در ادامه گفت: سه نوع تسهیلات تحت عنوان طرح تکاپو، مشاغل خانگی و اشتغال روستایی به متقاضیان کار و کار آفرینی پرداخت می شود.

وی افزود: تسهیلات طرح تکاپو به رشته های تولید محصولات گلخانه ای و گیاهان دارویی، صنایع غذایی، تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، خدمات گردشگری، صنایع دستی، خدمات حمل و نقل بین شهری، فناوری اطلاعات، دوخت و تولید پوشاک، قطعه سازی، فرش دستباف، زیورآلات و طلا و جواهر با رعایت شرایط زیست محیطی، صنایع معدنی، صنایع پایین دستی پتروشیمی و صنایع مرتبط با تولید برق از انرژی های خورشیدی پرداخت می شود.

 رییس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی برخوار اظهار کرد: طرح رونق تولید و اشتغال با پنج بسته، ارتقاء توان تولید ملی، تأمین مالی و سرمایه گذاری، جذب، توسعه و تعمیق تکنولوژی، تجارت خارجی و اشتغال و توانمندسازی نیروی کار برای حمایت از تولید و اشتغال است که شامل دریافت تسهیلات می شوند.

وی با بیان اینکه مشاغل خانگی ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال و کمک به تولید ملی دارد، گفت: مشاغل خانگی که دارای مجوز است، می توانند از تسهیلات قرض الحسنه با نرخ چهار درصد استفاده کنند.

به گزارش ایمنا، قبل از شروع شورای اداری شهرستان نمازخانه فرمانداری برخوار افتتاح شد.

این نماز خانه در زمینی با ۱۱۰ متر مربع زیربنا و با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در مدت سه ماه ساخته شد.

نمازخانه فرمانداری برخوار با کمک خیرین، اصناف و معتمدین برخوار ساخته شده و همزمان با ساخت آن با هزینه ای افزون بر  ۵۰۰ میلیون ریال  محوطه نماز خانه فرمانداری خاکبرداری، خاکریزی، سنگ فرش و جدول گذاری شد.

کد خبر 334388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.