اعتصاب نفتکش‌ها ارتباطی با طرح «برندینگ» ندارد/ در اصفهان کمبود بنزین نداریم

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اصفهان گفت: صحبت‌هایی که در مورد برندینگ بنزین و اعتصاب کامیون داران سوخت اصفهان مطرح شده، صحت ندارد.

حسین صادقیان در گفتگو با خبرنگار ایمنا، درباره تجمع روز گذشته کامیون داران سوخت مقابل پالایشگاه اصفهان اظهار کرد: تمام جایگاه های سوخت کشور و استان و همچنین کامیون داران حامل سوخت بخشی از یک خانواده هستند و روز گذشته کامیون داران سوخت موارد و مطالباتی را مطرح کردند که بخشی از آن قابل دسترسی و رفع شدن در استان است و بخش دیگر باید در سطح ملی مطرح شود.

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اصفهان با بیان اینکه عمده شکایت کامیون دارها در مورد کرایه بود گفت: این مباحث باید حل شود؛ کامیون داران خواهان فعال شدن بیشتر برای افزایش درآمد خود هستند،  میزان تولید پالایشگاه اصفهان مشخص است که بخشی از آن در استان مصرف می شود و بخش دیگر به استان های دیگر می رود و همچنین قسمتی از تولیدات پالایشگاه توسط لوله و بخشی دیگر توسط کامیون داران سوخت منتقل می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین مصرف کننده ها مربوط به گاز هستند، تصریح کرد: وضعیت کرایه کامیون داران سوخت نسبت به فضای غیر نفتی کشور کاملا مطلوب است.

صادقیان در مورد صف های طولانی بنزین در اصفهان در شب گذشته اظهار کرد: در حال حاضر اصفهان هیچ کمبود بنزینی ندارد و مشکل کمبود سوخت بعضی از جایگاه ها تا ساعت ۱۰ شب گذشته رفع شد.

وی گفت: اعتصاب روز گذشته کامیون داران سوخت موجب شایعاتی در خصوص کمبود بنزین شد و به این دلیل شب گذشته شاهد صف های طولانی پمپ بنزین ها در اصفهان بودیم.

صادقیان با بیان اینکه روز گذشته چند جایگاه سوخت در سطح اصفهان دچار کمبود سوخت شد، تصریح کرد: بعد از صحبت با کامیون داران و متقاعد کردن آنها برای رفع مشکلاتشان و بازگشت آنها به کار برای سوخت رسانی به جایگاه ها در حال حاضر هیچ کمبود بنزین و نفت و گاز نداریم.

وی درباره صحبت هایی مبنی بر اینکه موضوع برندینگ عامل اعتراضات کامیون داران سوخت بود گفت: این اعتراض اکنون ارتباطی به برندینگ نداشت و امیدواریم با باز نویسی طرح برندینگ بنزین در کشور بتوان این طرح را در اصفهان همچون کشور اجرا کرد.

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اصفهان با تاکید بر این که هنوز طرح برندینگ در اصفهان اجرا نشده است، گفت: البته سال گذشته تعدادی جایگاه تک سوختی بنزین در اصفهان ایجاد شد که توانست بخشی از معضلات ترافیک و آلودگی هوا را رفع کند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تمام کامیون داران سوخت در اصفهان به کار خود باز گشته اند و امروز هیچ گونه تجمعی نداریم همچنین در بحث عرضه سوخت و بنزین به جایگاه ها محدودیتی وجود ندارد.

اعتصاب کامیون داران ربطی به پالایشگاه ندارد 

محمدصادق حاجیان سخنگوی پالایشگاه اصفهان نیز در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایمنا در خصوص اعتصاب روز گذشته رانندگان کامیون های سوخت رسانی مقابل پالایشگاه اصفهان، اظهار کرد: این اعتصاب به هیچ وجه ارتباطی با پالایشگاه اصفهان نداشت و مرجع پاسخگوی معترضان شرکت پخش فراورده های نفتی اصفهان است.

وی افزود: پالایشگاه اصفهان تنها اقدام به تولید بنزین و سوخت می کند و توزیع آن در کشور و استان مربوط شرکت پخش فراورده های نفتی است.

سخنگوی پالایشگاه اصفهان در خصوص اینکه چرا کامیون‌داران مقابل پالایشگاه اصفهان تجمع کرده بودند، گفت: انبار نفت شرکت ملی پخش در کنار پالایشگاه قرار دارد و وقتی پالایشگاه تولید می کند ما در این مخازن ذخیره می کنیم.

وی ادامه داد: با وجودی که پالایشگاه اصفهان خصوصی سازی شده اما باید تولیدات خود را برای توزیع به دولت که متولی آن شرکت پخش فراورده های نفتی اصفهان تحویل دهد.

حاجیان تاکید کرد: پالایشگاه اصفهان در مورد جزییات این اعتصاب اطلاع چندانی ندارد و همه چیز به شرکت ملی پخش فراورده های نفتی برمی گردد.

کد خبر 334349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.