همایش جایگاه زنان در کارآفرینی و توسعه پایدار برگزار می‌شود

رییس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: به دلیل اهمیت جایگاه زنان  و مطرح کردن میزان مشارکت و اثرگذاری فعالیت آنها در جامعه، دومین همایش ملی جایگاه زنان در کارآفرینی و توسعه پایدار ۱۶ اسفند ماه در اصفهان برگزار خواهد شد.

زهرا اخوان نسب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به لحاظ اهمیت جایگاه زنان و مطرح کردن میزان مشارکت و اثرگذاری فعالیت آنها در جامعه این همایش را ۱۶ اسفندماه در اصفهان برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته نخستین همایش ملی جایگاه زنان در کارآفرینی و توسعه پایدار در اصفهان برگزار شد، تصریح کرد: ضرورت انتقال تجربیات بانوان، ارایه الگوهای موفق به جوانان جامعه و همچنین ایجاد یک همگرایی و تعامل بیشتر بین بانوان کارآفرین از دلایل ضرورت اجرای این همایش در اصفهان است.

اخوان نسب با اشاره به درنظر گرفتن شعار «ما زنان هم پیمانان توسعه پایدار و برکت اقتصادی» برای این همایش در مورد اهداف شورای عالی بانوان، اظهار کرد: سعی کردیم اتاق بازرگانی را به عنوان یک جایگاه امن برای حضور بانوان داشته باشیم، تا زنان به این فضا اطمینان و این قشر فعال جامعه، مشکلات و تجربیات خود را بیان کنند تا اتاق بازرگانی اصفهان هم بتواند برای بهبود کسب و کار آنان اقدامات لازم را انجام دهد.

رییس شورای عالی بانوان در خصوص اهداف این همایش، گفت: معرفی بانوان کارآفرین و تبادل تجربیات الگوهای موفق سطح ملی و فراملی، ایجاد بستر موثر جهت توسعه همکاری‌های اقتصادی بانوان، توسعه فرهنگ نقش‌آفرینی بانوان، مشارکت همه جانبه آنها در حوزه‌های مختلف از جمله نهاد خانواده و استفاده بهینه از توانمندی‌های آنان در راستای دستیابی به توسعه پایدار و ایجاد ترغیب به ایجاد شبکه‌های ارتباطی و اطلاعاتی بین خود بانوان کارآفرین و کمک به پیوند منطقی و متناسب میان دولت، بانک‌ها و سایر کارآفرینان از  جمله اهداف این همایش است.

وی با تاکید بر اهمیت همایش‌های نقش زنان در اجتماع و اقتصاد، افزود: محورهای این همایش موضوعات زن، اقتصاد و توسعه پایدار، زن سیاست فرهنگ و اجتماع و توسعه پایدار، زن محیط زیست و توسعه پایدار درنظر گرفته شده است.

گفتنی است؛ دومین همایش ملی جایگاه زنان در کارآفرینی و توسعه پایدار ۱۶ اسفند در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی اصفهان برگزار خواهد شد.

کد خبر 334310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.