آموزشگاه بهداشت اصناف در دهاقان راه اندازی شد

دهاقان– مسئول واحد بهداشت محیط شهرستان دهاقان گفت: برای نخستین بار در شهرستان دهاقان آموزشگاه بهداشت اصناف راه اندازی شد.

ذبیح الله رسم، مسئول واحد بهداشت محیط شهرستان دهاقان، در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، اظهار کرد: براساس آیین نامه ماده ۱۳ قانون اصلاح مواد غذایی و آرایشی  و بهداشتی، تمامی متصدیان مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی موظفند نسبت به ثبت نام در دوره‌های آموزشی بهداشت اصناف شرکت کنند و گواهینامه دریافت کنند.

وی، با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی در طی یک هفته، خاطرنشان کرد: در این دوره‌ها تمامی مسائل مربوط به بهداشت و ایمنی با حضور مربیان مجرد بالای ۲۰ سال سابقه کاری آموزش داده می شود و گواهینامه‌های صادر شده تا بیش از سه سال معتبر است.

مسئول واحد بهداشت محیط شهرستان دهاقان، جلوگیری از جریمه شدن متصدیان اصناف و بالابردن سطح کیفیت مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی را از جمله اهداف برگزاری این کلاس‌های آموزشی عنوان کرد و گفت: آشنایی با تخلفات می تواند در رسیدن به این هدف نقش بسزایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون 120 متصدی اصناف در سه دوره آموزشی این آموزشگاه شرکت کرده اند، افزود: این آموزشگاه در آینده اقدام به طراحی سامانه منحصر به فرد آموزش الکترونیکی بهداشت اصناف خواهد کرد که گامی بزرگ در جهت پیشرفت کشور و ارتقای سطح بهداشت عمومی جامعه محسوب می شود.

رسم با اشاره به اینکه تعداد آموزشگاه مورد نیاز برای هر شهرستان یا منطقه به نسبت جمعیت آموزش گیرنده محاسبه می شود، گفت: در دهاقان وجود یک واحد آموزشی کافی است.

کد خبر 334280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.