هت‌تریک سپاهان یا سه‌گانه ذوب‌آهن؟

هر یک از تیم‌های اصفهانی به شرط پیروزی در شصت و دومین شهرآورد فوتبال اصفهان به سومین برد پیاپی خود دست خواهند یافت: سپاهان به سومین پیروزی‌اش در سه شهرآورد رسمی اخیر و ذوب‌آهن به سومین برد متوالی‌اش در لیگ برتر.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سپاهان و ذوب‌آهن از ساعت ۱۵ روز جمعه در قالب شصت و دومین شهرآورد فوتبال اصفهان در ورزشگاه نقش جهان به مصاف هم می‌روند.

تیم‌های اصفهانی در شرایطی رو در روی هم قرار می‌گیرند که به واسطه اختلافی شش امتیازی پنج امتیاز در جدول رده‌بندی با یکدیگر فاصله دارند.

سپاهانِ میزبان با گذشت سه هفته از دور برگشت لیگ هفدهم همچنان در همان رده‌ای جای خوش کرده است که نیم‌فصل نخست را در آن به پایان برد. طلایی‌پوشان اصفهانی در حالی همچنان با رتبه‌ای دورقمی در نیمه پایینی جدول روزگار می‌گذرانند که با دو تساوی خارج از خانه برابر تیم‌های تقریباً بالانشین و یک پیروزی قاطع خانگی، نیم‌فصل دوم را نسبتاً خوب شروع کرده‌اند. شاگردان زلاتکو کرانچار اگرچه در مجاورت چهار کاندیدای سقوط به دسته پایین‌تر هستند، اما فعلاً فاصله نسبتاً مطمئنی با فانوس به دستان دارند. از سوی دیگر، اختلاف امتیازی آنها با دو تیم بالاسرشان زیاد نیست. طلایی‌پوشان برای احراز رتبه‌ای تک‌رقمی و رسیدن به نیمه بالایی جدول البته هنوز کار دارند.

شکست در شهرآورد اصفهان ممکن است برای سپاهان خیلی گران و به قیمت کاهش فاصله امتیازی با تیم‌های پایین جدول تمام شود. در مقابل، پیروزی در این مسابقه می‌تواند به فاصله گرفتن هرچه بیشتر از فانوس به دستان بینجامد.

ذوب‌آهنِ میهمان که نیم‌فصل دوم را با تساوی خانگی برابر تیم قعرنشین جدول آغاز کرد، در ادامه با دو پیروزی پی‌ در پی یکی در تبریز و دیگری در اصفهان، هم به طلسم نبردن در دو بازی پیاپی در لیگ هفدهم پایان داد و هم با بازگشت به نیمه نخست جدول در همسایگی بالانشینان قرار گرفت تا در آستانه شهرآورد اصفهان و کمتر از یک ماه مانده به دیدار پلی‌آف این تیم در لیگ قهرمانان، چشم‌اندازی آسیایی پیش روی سبزپوشان اصفهانی ترسیم شود.

ذوب‌آهن البته همچنان فاصله زیادی حتی با تیم‌های دوم و سوم جدول دارد، اما با توجه به زمان نسبتاً طولانی که تا پایان فصل مانده کسب سهمیه آسیایی برای شاگردان امیر قلعه‌نویی هدفی در دسترس به نظر می‌رسد، البته به شرطی که آنها در آینده نیز به روند خوبشان در هفته‌های اخیر ادامه دهند.

دیدار رفت دو تیم در ورزشگاه فولادشهر با برتری دو بر صفر سپاهان به پایان رسید. آخرین مصاف رسمی تیم‌های اصفهانی در ورزشگاه نقش جهان نیز به هفته بیست و سوم لیگ گذشته بازمی‌گردد. آن دیدار که پانزدهم اسفند ۹۵ برگزار شد با برتری دو بر یک سپاهان به پایان رسید. البته در این فاصله، ذوب‌آهن یک مرتبه در شهرآوردی دوستانه در ورزشگاه نقش جهان برنده شده است.

با این تفاسیر، سپاهان به شرط پیروزی برابر ذوب‌آهن برای سومین مرتبه متوالی نتیجه شهرآورد اصفهان را به سود خود رقم خواهد زد. ذوب‌آهن نیز در صورت برتری برابر سپاهان به سومین برد پیاپی‌اش در لیگ برتر دست خواهد یافت. بدیهی است که با تقسیم امتیازات در ورزشگاه نقش جهان، همزمان هر دو احتمال منتفی خواهد شد.

ترکیب احتمالی دو تیم:

سپاهان: ابراهیم عالمه، عزت‌الله پورقاز، سیاوش یزدانی، مهدی رحیمی، حسن جعفری، میلاد سرلک، رسول نویدکیا، مهرداد محمدی، جلال‌الدین علی‌محمدی، مهدی شریفی و ساسان انصاری

ذوب‌آهن: رشید مظاهری، وحید محمدزاده، محمد نژادمهدی، میلاد فخرالدینی، حمید بوحمدان، گئورگی ولژیانی، اکبر ایمانی، بختیار رحمانی، سیدمحمدرضا حسینی، مرتضی تبریزی و مهدی رجب‌زاده

کد خبر 334241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.