ملاقات اصفهانی‌ها به وقت برخورد سر و ته

در همان هفته‌ای که شصت و دومین شهرآورد فوتبال اصفهان برگزار می‌شود تیم‌های صدر و قعر جدول رده‌بندی لیگ برتر با هم دیدار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چهارمین هفته از دور برگشت لیگ برتر فوتبال ایران آخر هفته جاری پیگیری می‌شود. برای فردا سه بازی همزمان در دستور کار قرار دارد و سایر دیدارها روز جمعه برگزار خواهد شد.

مهم‌ترین بازی هفته نوزدهم لیگ برتر بدون تردید شصت و دومین شهرآورد نصف جهان است. رویارویی سپاهان و ذوب‌آهن مانند هر شهرآورد دیگری در هر شرایطی جذاب است حتی اگر هر دو تیم در فصل جاری پایین‌تر از سطح انتظار ظاهر شده باشند. اگرچه ذوب‌آهن و سپاهان با شش امتیاز اختلاف، پنج پله با یکدیگر در جدول فاصله دارند، اما برای توصیف وضعیت حال حاضر هر دوی آنها می‌توان کم و بیش از صفت میانه‌جدولی استفاده کرد، با این تفاوت که ذوب‌آهن در همسایگی بالانشین‌هاست و سپاهان در مجاورت پایین‌نشین‌ها.

تیم‌های اصفهانی با وجود تفاوت جایگاهی که دارند، اما هر دو نیم‌فصل دوم را نسبتاً خوب شروع کرده‌اند. ذوب‌آهن البته در سه هفته اخیر امتیازات بیشتری نسبت به سپاهان به حساب خود واریز کرده و برخلاف همشهری رتبه خود را نسبت به پایان نیم‌فصل نخست ارتقا داده است. با این وجود، نباید فراموش کرد که سپاهان در این مدت دیدارهای به نسبت دشوارتری در برنامه داشته و دو مسابقه از سه بازی اخیر خود را خارج از اصفهان و در خانه تیم‌های تقریباً بالای جدولی پشت سر گذاشته است.

یکی دیگر از دیدارهای مهم هفته هجدهم بازی سیاه‌جامگان و پرسپولیس در مشهد است. این مسابقه از این جهت یک دیدار ویژه به حساب می‌آید که رویارویی تیم‌های قعر و صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر به حساب می‌آید. پرسپولیس برای تحکیم هرچه بیشتر جایگاه مطمئن خود در صدر جدول و سیاه‌جامگان برای کنده شدن از ته جدول به دنبال امتیازات این بازی هستند.

از دیگر دیدارهای مهم هفته می‌توان به بازی استقلال و سایپا اشاره کرد. این دیدار به این دلیل مهم است که بین دو تیم هم‌امتیازی برگزار می‌شود که برای کسب سهمیه آسیایی با یکدیگر در رقابتند.

برنامه کامل دیدارهای هفته نوزدهم لیگ برتر به شرح زیر است:

پنج‌شنبه، بیست و یکم دی‌ماه ۱۳۹۶

پیکان تهران - سپیدرود رشت، ورزشگاه شهدای شهر قدس، ساعت ۱۵

نفت تهران - تراکتورسازی تبریز، ورزشگاه تختی تهران، ساعت ۱۵

استقلال خوزستان - پدیده مشهد، ورزشگاه غدیر، ساعت ۱۵

جمعه، بیست و دوم دی‌ماه ۱۳۹۶

سیاه‌جامگان مشهد - پرسپولیس تهران، ورزشگاه ثامن، ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه

گسترش فولاد تبریز - فولاد خوزستان، ورزشگاه بنیان دیزل، ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه

سپاهان اصفهان - ذوب‌آهن اصفهان، ورزشگاه نقش جهان، ساعت ۱۵

استقلال تهران - سایپا تهران، ورزشگاه آزادی، ساعت ۱۶ و ۳۵ دقیقه

صنعت نفت آبادان - پارس جنوبی جم، ورزشگاه تختی آبادان، ساعت ۱۷

کد خبر 334240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.