دو بازیکنی که رنگ شهرآورد را ندیدند

در هر یک از تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن یک بازیکن حضور دارد که به دلیلی متفاوت شهرآورد برگشت اصفهان را هم مثل بازی رفت دو تیم از دست داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شصت و دومین شهرآورد نصف جهان در شرایطی برگزار می‌شود که هر یک از دو تیم اصفهانی برای این مسابقه یک غایب قطعی دارند.

وجه اشتراک غایبان سپاهان و ذوب‌آهن که اولی به خاطر مصدومیت و دومی به دلیل محرومیت این دیدار را از دست داده‌اند این است که هیچ‌یک از آنها در بازی رفت نیز حضور نداشتند.

لژیونر پیشین مصدوم است

علی کریمی امیدوار بود پس از یک نیم‌فصل ناموفق در دیناموزاگرب و یک حضور قرضی موفق در لوکوموتیو زاگرب همچنان در فوتبال اروپا بماند و فصل منتهی به جام جهانی را در تیمی اروپایی سپری کند. همین موضوع باعث شد تا او به امید دریافت پیشنهادهای خوب اروپایی هفته‌ها به انتظار بنشیند و برای انتخاب تیم آینده‌اش دست نگه دارد. هرچند این هافبک ملی‌پوش در نهایت مجاب شد تا پس از تنها یک فصل دوری از سپاهان بار دیگر به جمع طلایی‌پوشان بازگردد، اما او زمان نسبتاً زیادی نیاز داشت تا از درستی این تصمیم کاملاً مطمئن شود. از این رو، کریمی یک‌سوم آغازین نیم‌فصل نخست را از دست داد و نخستین بازی خود در بازگشت به سپاهان را تازه در هفته ششم لیگ برتر برابر فولاد انجام داد. از آنجا که قرعه‌کشی مسابقات حکم به برگزاری شهرآورد اصفهان در هفته‌های ابتدایی لیگ هفدهم داده بود این هافبک ۲۳ ساله در بازی رفت برابر ذوب‌آهن در هفته چهارم حضور نداشت.

کریمی امیدوار بود تا غیبت خود در شهرآورد رفت را در بازی برگشت جبران کند، اما پنج روز مانده به دیدار با ذوب‌آهن خبر رسید که این بازیکن دچار کشیدگی از ناحیه همسترینگ پا شده است. این مصدومیت پس از حضور کریمی در PEC برای انجام ریکاوری توسط پزشکان تیم ملی شناسایی شد. معاینات دقیق‌تر بعداً نشان داد که این مصدومیت نسبتاً جدی است و هافبک سپاهان علاوه بر بازی با ذوب‌آهن ممکن است برخی دیگر از دیدارهای لیگ برتر را هم از دست بدهد.

متهم سابق باز هم مجاز نیست

کیروش استنلی سوآرز هشت روز پیش از شصتمین شهرآورد فوتبال اصفهان با ذوب‌آهن قرارداد بست، اما نه تنها به دیدار با سپاهان در هفته چهارم لیگ برتر نرسید که نخستین بازی رسمی برای ذوب‌آهن را تازه در هفته هشتم مقابل سایپا انجام داد. علت این فاصله نسبتاً طولانی بین عقد قرارداد با ذوب‌آهن و نخستین حضور در ترکیب این تیم ربطی به مسایل فنی نداشت بلکه ماجرا از این قرار بود که رزومه استنلی با آنچه سازمان لیگ در قالب یک آیین‌نامه جدید برای بازیکنان خارجی تعریف کرده بود مطابقت نداشت. در ادامه کی‌روش حتی به جعل سند متهم شد که البته از این اتهام تبرئه شد.

پس از حرف و حدیث‌های فراوان مهاجم برزیلی ذوب‌آهن سرانجام مجوز بازی گرفت. سوآرز نزدیک به ۵۰ روز پس از عقد قرارداد با ذوب‌آهن نخستین بازی رسمی خود را برای تیم اصفهانی انجام داد. او در این فاصله چهار هفته از لیگ برتر و از جمله دیدار رفت برابر سپاهان را از دست داد. کیروش که تنها بازیکن محروم شهرآورد اصفهان است در بازی برگشت هم به دلیل سه‌اخطاره بودن اجازه همراهی سبزپوشان اصفهانی را ندارد.

کد خبر 334138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.