اطلاع از نیاز بدن به آفتاب با استیکر پوستی/ ساعت هوشمند رزگلد نوکیا در راه است

علم وفناوری در دنیا با پیشرفت فزاینده‌ای در حال گسترش است. هرروز فناوری های تازه ای معرفی می شود. در بررسی و معرفی گزیده‌ای از گجت‌های روز دنیا در چند روز گذشته با ما همراه باشید.

به گزارش ایمنا، دنیای گجت‌ها این روزها بسیار رنگارنگ است. گجت‌ها وسیله‌هایی ابتکاری، خلاقانه و جدید هستند و از فناوری‌های نو بهره می‌برند. این ابزارها گاهی بسیار گرانقیمت هستند. کار با آنها لذت بخش است و خیلی جالب به نظر می‌رسد. گجت‌ها می‌تواند کارهای مختلف را برای ما آسان‌تر کند. وبسایت گجت نیوز به بررسی و معرفی گجت های روز دنیا می پردازد. در بررسی و معرفی گزیده‌ای از گجت‌های روز دنیا در چند روز گذشته با ما همراه باشید.

ساعت هوشمند بدون باتری ماتریکس

ساعت هوشمند بدون باتری ماتریکس با پلتفرم اینترنت اشیاء (IoT) در جریان نمایشگاه CES ۲۰۱۸ معرفی شد. این ساعت هوشمند با استفاده از انرژی گرمایی کار می کند و می تواند اعلان های مختلف را از طریق بلوتوث نشان دهد. 

ماتریکس سازنده دستگاه‌های بدون نیاز به باتری پاورواچ و پاورواچ ایکس است. هر دو ساعت، همزمان معرفی شدند. پاورواچ ایکس کمی بیشتر از پاورواچ زمان ساخت برده است و دلیل آن هم وجود قابلیت هوشمند دریافت اعلان در این ساعت خواهد بود. ساعت هوشمند بدون باتری ماتریکس احتمالاً تا نیمه سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه نمی شود و حتی قیمت آن نیز به طور دقیق مشخص نیست و در حال حاضر پاورواچ ایکس احتمالاً با قیمتی معادل ۲۴۹ دلار عرضه خواهد شد.

سریع‌ترین پاور بانک سیمی و بی سیم

توسعه پاور بانک IDMIX که به نظر می‌رسد سریع‌ترین پاور بانک در هر دو حالت بی سیم و وایرلس است، با پشتیبانی از iOS و همچنین گوشی های اندرویدی از طریق Indiegogo معرفی شد. پاور بانک IDMIX توسط تیمی از طراحان چینی که موفق به دریافت جایزه نیز شده‌اند، در دو مدل مختلف طراحی شده است تا کاربران بتوانند از میان “IDMIX Slim” با ظرفیت ۸ هزار میلی‌آمپر ساعتی و “IDMIX Monster” با ظرفیت بسیار بالای ۱۸ هزار میلی‌آمپر ساعت، یکی را به دلخواه خریداری کنند.

این پاوربانک جدید با سرعت ۱۸ وات و از طریق USB-C PD می‌تواند دستگاه شما را ظرف تنها ۳۰ دقیقه، از ۰ تا ۵۰ درصد شارژ کند. گفته می‌شود USB-C PD با امکان مدیریت بهینه انرژی میان دستگاه‌های مختلف در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که در نتیجه آن، هر گوشی یا تبلت تنها برق مورد نیاز خود را درخواست خواهد کرد تا همه آنها با بالاترین سرعت شارژ شوند. زمانی که ظرفیت باتری به ۸۰ درصد رسید نیز دستگاه به منظور جلوگیری از شارژ بیش از حد باتری، به صورت داخلی از «شارژ سریع» به «شارژ نرمال» تغییر حالت می‌دهد. هم‌اکنون پاور بانک IDMIX Slim با قیمت ۶۹ دلار و پاور بانک IDMIX Monster با قیمت ۹۹ دلار از طریق Indiegogo به فروش می‌رسد، اما این قیمت‌ها در آینده به ۹۹ و ۱۶۹ دلار افزایش پیدا خواهند کرد.

نشان دادن متفاوت زمان باساعت Edgytokei 

ساعت Edgytokei یک ساعت منحصربه‌فرد و خاص است که شیوه نمایش زمان در آن با تمامی ساعت‌هایی که تاکنون دیده‌ایم متفاوت است. در واقع Edgytokei را باید یک ساعت مفهومی بنامیم که مخاطب‌های خاص خود را دارد.در ساخت این ساعت عجیب از نانچیکو به عنوان یک ابزار رزم قدیمی الهام گرفته شده است، وسیله‌ای که از دو قطعه چوب متصل شده به یکدیگر با استفاده از یک زنجیر کوتاه ساخته می‌شود.

این دو بازوی مکانیکی دارای پایه هستند، به همین دلیل نمی‌توانند آزادانه به صورت ۳۶۰ درجه‌ای گردش کنند. همین موضوع سبب می‌شود نمایش زمان نیاز به کمی تلاش داشته باشد. نحوه‌ای که ساعت Edgytokei زمان را نشان می‌دهد کمی مدهوش‌کننده است! با تماشای ویدیوی زیر بهتر به این موضوع پی خواهید برد.

اطلاع از نیاز بدن به آفتاب با استیکر پوستی

استیکر پوستی یو وی LogicInk گجت جالبی است که به منظور اطلاع از نیاز بدن به نور آفتاب ساخته شده. این دستگاه شبیه به برچسب روی پوست چسبانده شده و ابعاد بسیار کوچکی دارد. این استیکر پوستی ضد آب، به صورت باند یا خال‌کوبی موقت روی پوست قرار می‌گیرد و دو طرح مختلف به همراه دارد. یک طرح، دو حلقه با اندازه مختلف درون یکدیگر و طرح دوم دو میله موازی است. یو وی LogicInk از نوع خاصی از جوهر ساخته شده که رنگ آن در زمان قرار گرفتن برابر نور خورشید تغییر می‌کند. کرم ضد آفتاب را نیز می‌توان در قسمت بالایی دستگاه چسب مانند اعمال کرد.

یکی از حلقه‌ها یا میله‌ها با تغییر میزان تابش نور از رنگ سفید به رنگ بنفش تغییر رنگ می‌دهد. درعین‌حال حلقه و یا میله دیگر از سه بخش مجزا تشکیل‌شده که به طور پیوسته از بنفش تا صورتی تغییر رنگ می‌دهند. بر اساس نوع تابش نور فرابنفش خورشید، ابتدا بخش اول ،سپس بخش دوم و در آخر بخش سوم تغییر خواهد کرد. تغییر هر سه بخش به طور کامل نشان‌دهنده این خواهد بود که آفتاب به طور کامل به پوست رسیده است. شرکت LogicInk سانفرانسیسکو در حال برنامه‌ریزی برای عرضه محصول خود در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ میلادی است و قیمت محصول نیز هنوز مشخص نیست.

ال‌ جی پتنت دو گوشی تاشو جدید را ثبت کرد

این شرکت به‌تازگی پتنت دو گوشی هوشمند تاشو را در سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) ثبت کرده است. محصول نخست به صفحه‌نمایش قابل انعطاف مجهز است که می‌توان آن را از وسط تا کرد. این محصول در حالت عادی به شکل یک تبلت است و پس از تا شدن، به‌صورت یک گوشی با قابلیت ساعت همیشه روشن بدل می‌شود. محصول بعدی تفاوت چندانی با گوشی تاشو قبلی ندارد. این گوشی تاشو در بخش کناری از سایدباری برخوردار است که در آن آیکون برنامه‌ها، ساعت و اطلاعات دیگر نمایش داده می‌شود.

ال‌جی پتنت مربوط به این دو محصول را در ماه جولای سال گذشته ثبت کرده و سازمان جهانی مالکیت فکری به‌تازگی این اطلاعات را برای عموم منتشر کرده است. حضور ال‌جی در میان دیگر شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌ تاشو مانند سامسونگ، مایکروسافت و حتی زدتی‌ای چندان عجیب و دور از انتظار نیست. در نهایت باید دید رویکرد ال‌جی در مقابل رقبای قدرتمند خود چگونه است و آیا این شرکت می‌تواند در آشفته بازار گوشی هوشمند به بقای خود ادامه دهد.

ربات خانگی سونی 

ربات سگ‌نما و دوست‌داشتنی آیبو، یکی از جذاب‌ترین محصولات غرفه سونی در نمایشگاه CES است. سونی در نمایشگاه CES ۲۰۱۸ کنفرانس جذابی مانند سال‌های گذشته نداشت. اما یکی از جذابیت‌های غرفه‌ی این غول دنیای فناوری، بازگشت روبات آیبو (Aibo) است. به گفته‌ سونی این روبات سگ‌نما اکنون به لطف سنسورهای بیشتر و هوش مصنوعی پیشرفته‌ خود، رفتار به مراتب طبیعی‌تری دارد. آیبو اکنون توانایی درک بهتر محیط اطراف خود را دارد.  

ربات سگ‌نمای آیبو که نمونه‌ی اولیه‌ آن در سال ۲۰۰۶ معرفی شده بود، اکنون ظاهر بسیار طبیعی‌تری دارد و با ۴۰۰۰ قطعه و ۲۲ عملگر، رفتارهای طبیعی از خود بروز می‌دهد. دو نمایشگر اولد نیز به عنوان چشم‌های این ربات خانگی به کار رفته‌اند. در حال حاضر ربات آیبو تنها در بازار ژاپن و با قیمت ۱۷۶۰ دلار به فروش می‌رسد.

ساعت هوشمند رزگلد نوکیا 

نوکیا قصد دارد با ارایه نسخه‌ رزگلد ساعت هوشمند Steel HR همزمان با روز ولنتاین، درصد فروش گجت‌های پوشیدنی خود را افزایش دهد. نوکیا ساعت هوشمند هیبریدی Nokia Steel HR را معرفی کرده است که در دو مدل با بند چرمی و سیلیکونی ارائه می‌شود؛ مدلی که با بند چرمی عرضه می‌شود، ۱۸۹ یورو قیمت دارد و مدل بند سیلیکونی رزگلد حدود ۲۲۰ یورو قیمت‌گذاری شده است.

این ساعت هوشمند همراه یک بند چرمی اضافه در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. البته این بند چرمی از قیمت کمی برخوردار نیست و حتی با وجود تخفیف، کاربران باید حدود ۴۰ یورو بیش‌تر از قیمت اصلی پرداخت کنند.

نوکیا زمان عرضه‌ نسخه‌ رزگلد ساعت هوشمند Nokia Steel HR را چند هفته آینده اعلام کرده است؛ بنابراین کاربران برای خرید این ساعت باید از هم‌اکنون اقدام به سفارش آن کنند. اطلاعات بیشتر درباره‌ مشخصات ساعت Nokia Steel HR ارایه نشده است؛ اما انتظار می‌رود از ویژگی‌هایی همچون سنجش ضربان قلب و قابلیت‌های ورزشی و سلامتی برخوردار باشد.

کد خبر 334101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.