۶ مرکز ویژه کودکان معتاد در کشور راه‌اندازی شد

معاون پیشگیری  سازمان بهزیستی کشور گفت: ۶ مرکز ویژه کودکان معتاد زیر ۱۸ سال را در استان‌های پرخطری همچون سیستان‌وبلوچستان و تهران که بیشترین آمار را داشتیم، ایجاد کردیم.

فاطمه عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آخرین وضعیت اعتیاد در کشور اظهار کرد: متاسفانه هماهنگی‌های لازم بین سازمان‌هایی که متولی اعتیاد هستند تا حدودی کمرنگ است اما در حال حاضر تا حدودی این وضعیت بهتر از گذشته شده و نیروی انتظامی، قوه قضاییه، وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی جلسات مشترکی با کمک ستاد مبارزه با موادمخدر داشته‌اند تا بتوانیم با این آسیب که مهمترین آسیب اجتماعی کشور است مقابله کنیم.

وی با اشاره به اینکه از بین دو میلیون ۸۸۰ معتادی که در کشور وجود دارد ۱۰ درصد آنان را زنان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: آمار دقیقی از وضعیت معتادان صنعتی یا سنتی در دست نیست چرا که فرد معتاد، اطلاعات دقیق و جزئی را در اختیار ما نمی‌گذارد و ما هم به دلیل انگ‌ها و اتیکت‌ها چندان اجازه ورود به این حوزه را نداریم و صرفا آمار ما بر اساس شیوع‌شناسی سال ۹۴ توسط سازمان بهزیستی به دست آمده است.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی با تاکید بر اینکه هنوز هم اعتیاد سنتی رتبه بالاتری در کشور دارد، گفت: ما در موضوع کودکان معتاد ۶ مرکز زیر ۱۸ سال را در استان‌های پرخطری همچون سیستان‌وبلوچستان و تهران که بیشترین آمار را داشتیم ایجاد کردیم همچنین ۲ مرکز مادر و کودک را راه‌اندازی کردیم که مادران در کنار فرزندان خود به بحث درمان بپردازند.

عباسی در بحث کودکان معتاد زیر ۱۸ سال هم گفت: با توجه به اینکه درمان‌های رایجی برای این گروه داریم به صورت مستقیم این کودکان را نمی‌توان وارد کمپ‌ها نگهداری کرد و این گروه باید ابتدا در بیمارستان سم‌زدایی شوند و پس از آن برای حمایت‌های اجتماعی و روانی به مراکز نگهداری وارد شوند و پس از آن از حمایت‌های لازم بهزیستی برخوردار ‌شوند.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی در مورد مادران باردار معتاد بی‌سرپرست یا بدسرپرست هم اظهار داشت: درمان این مادران باید زیرنظر بیمارستان‌های مربوطه باشد و البته مراکزی را با عنوان DIC  یا مراکز سرپایی که روانپزشکان به درمان این موارد می‌پردازند در کشور داریم اما ترجیح ما این است که این افراد در ابتدا در بیمارستان به طور کامل سم‌زدایی شوند و پس از آن مورد حمایت بهزیستی قرار بگیرند.

کد خبر 334044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.