موفقیت های خوبی در کنترل هزینه ها به دست آوردیم

شهردار اصفهان گفت: هر اقدامی در شهر انجام می‌شود باید اثربخش و بر اساس انسان محوری باشد، از این رو بودجه سال آینده شهرداری دقیق‌تر و صحیح‌تر برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارکرد: فعالیت در شهرداری را با رویکرد انضباط مالی و اداری و کاهش تعهدات غیراساسی آغاز کردیم و در این راستا بخشنامه‌ای در حوزه عمران برای بازنگری فعالیت‌ها، کاهش هزینه‌های بی‌مورد و پروژه های غیرضروری صادر شده است.

شهردار اصفهان عنوان کرد: در حوزه شهرسازی به دنبال ایجاد انضباط و جلوگیری از شهرفروشی و در حوزه مالی به دنبال شفافیت هستیم که در این راستا برای اولین بار در کشور مشاوری انتخاب شد. 

نوروزی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یکی از رویکردهای شهرداری، توسعه مشارکت‌های مردمی است، سلسه نشست‌های «اصفهان فردا» برای شنیدن مشکلات شهر از زبان مردم، کارشناسان و نخبگان هر هفته برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مطالبات شهرداری از دولت گفت: پیگیر مطالبات شهرداری از دولت در پروژه‌هایی مثل مترو و مرکز همایش‌ها هستیم، البته دولت می‌تواند با انتشار اوراق مشارکت به تسریع روند احداث مترو کمک کند و برای مرکز همایش‌ها نیز قرار است ۸۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر کند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه بدهی ۳۲ میلیارد تومانی دانشگاه اصفهان به شهرداری  وصول شد، گفت: ۲۰ میلیارد تومان نیز سازمان پسماند از دولت طلب دارد که تاکنون یک میلیارد تومان آن پرداخت شده است، همچنین شش میلیارد تومان از سازمان های خدماتی مثل آب و برق و ۵۳ میلیارد تومان از کمیسیون ماده صد و کمیسیون ماده ۷۷ طلب داریم که وصول آن در حال پیگیری است.

نوروزی ادامه داد: ۱۹۰ میلیارد تومان از ردیف مالیات بر ارزش افزوده از سازمان امور مالیاتی طلب داریم که هنوز وصول نشده، البته جلسات متعددی برای دریافت این مبلغ با سازمان مربوطه برگزار شده است.

وی در خصوص عوارض آلایندگی شهر اصفهان گفت: معتقد هستیم که عوارض آلایندگی پالایشگاه باید از سال ۹۰ به شهرداری پرداخت می‌شد، این در حالی است که سازمان محیط زیست اعتقاد دارد این عوارض باید از سال ۹۴ پرداخت شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه بودجه شهرداری اصفهان در سال ۹۵، دو هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان و در سال ۹۶، دو هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان بوده است، اظهارکرد: در کنترل هزینه‌ها توانسته‌ایم موفقیت های خوبی به دست بیاوریم و معتقدیم سود حاصل از آن بیشتر از سود حاصل از درآمدهاست.

نوروزی خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ و ۹۶، دو غرفه در نمایشگاه مطبوعات از سوی شهرداری اصفهان برپا شده که هزینه آن در سال ۹۵، ۷۰ میلیون تومان بوده و در سال جاری، ۲۰ میلیون تومان بوده است.

وی با بیان اینکه درصد تحقق بودجه قبل از فعالیتم در شهرداری ۳۳ درصد و در حال حاضر ۵۳ درصد است، تصریح کرد: درصد عوارض ساختمانی در گذشته ۲۴ درصد و اکنون به ۳۸ درصد رسیده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات کلانشهرها و تاثیر آن در رفع مشکلات و تامین درآمدها گفت: فرصت‌ها و تهدیدهای لایحه بودجه کشور از سوی شهرداری اصفهان مشخص و طی مکاتباتی با نمایندگان مجلس مطرح شد، در این راستا در خصوص لایحه مربوط به ارزش افزوده و آلایندگی با نمایندگان استان جلساتی داشتیم که منجر به اصلاحات خوبی خواهد شد، گزارش تحلیلی هم از بانک شهر فراهم شده و با اینکه حدود هفت درصد آن متعلق به شهرداری است، اما متأسفانه از این منبع سرشار در اصفهان هشت درصد استفاده شده در حالی که مشهد ۸۴ درصد بهره برده است.

شهردار اصفهان با اشاره به برگزاری سه جلسه با وزیر راه و شهرداری و بیان ۱۰ درخواست از وی اظهارکرد: تاکنون ۵۰ درصد از مطالبات شهرداری از وزیر راه و شهرسازی محقق شده است که نمونه آن تشکیل ستاد بازآفرینی و دریافت وام برای بافت فرسوده است. منطقه‌بندی شهر اصفهان هم علی رغم اینکه ریاست سازمان محیط زیست آن را تصویب شده تلقی کرده، به کمیسیون فنی ارجاع داده شده است.

نوروزی عنوان کرد: برای فاینانس مترو جلساتی با معاون وزیر اقتصاد برگزار شده و قرار است در این زمینه تسهیلاتی ارایه شود، با وزیر صنایع نیز برای ترخیص چهار رام قطار شهری اصفهان از گمرک در حال مذاکره هستیم.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت ۱۵ شهر خواهرخوانده اصفهان یادآورشد: برای توسعه گردشگری در اصفهان جلساتی با وزیر امور خارجه داشتیم تا در یک برنامه‌ریزی صحیح تمام اصفهانی‌های مقیم کشورهای خارجی را به اصفهان دعوت کنیم تا به شهرداری اصفهان کمک کنند، در این خصوص امکاناتی برای آنها فراهم شده است.

وی در خصوص معضل خشکی زاینده رود گفت: در این زمینه با دکتر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری مذاکره داشتیم، زیرا از یک سو اصفهان از رودخانه سهم می‌برد و از سویی خشکی زاینده رود، شهر را تهدید می‌کند و اصفهان زنده به زاینده رود است.

نوروزی اضافه کرد: برای تبدیل کارخانه قند اصفهان به مجموعه تجاری بزرگ با بنیاد مستضعفان جلساتی برگزار شده است.

وی با اشاره به وجود تاسیسات هسته‌ای در شرق اصفهان گفت:  برای اطلاع رسانی به شهروندان که تصور نکنند آلودگی هوای شهر به دلیل تاسیسات هسته‌ای نیست، صحبت‌هایی با رییس سازمان انرژی اتمی صورت گرفت و وی این اعتماد را داد که انرژی هسته‌ای اصفهان به دلیل پایش مستمر خطری برای شهروندان ندارد، همچنین توافقاتی برای توسعه میدان شهدای هسته‌ای و ساماندهی خیابان روشن دشت انجام شد.

شهردار اصفهان تاکید کرد: مهمترین اولویت شهرداری تکمیل خط یک مترو تا پایان سال جاری است و اگر تا پایان سال خط مترو به صفه نرسید، تمام مدیران باید مترو را تا صفه هُل بدهند، دومین برنامه مدیریت شهری نیز کارآفرینی در شهر است.

وی با بیان اینکه ۹۹۵ پروژه عمرانی در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان در حال انجام است، گفت: ۱۳۸ پروژه شهری در دست طراحی، ۱۳۲ پروژه در مرحله تملک، ۸۹ مورد اجرا، ۲۸۲ طرح تکمیل شده و عملیات اجرایی ۲۸۷ پروژه شهری هنوز آغاز نشده است.

کد خبر 334002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.