استاد "هاشمی نسب" شناسنامه اصفهان است

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: استاد هاشمی نسب الگوی پایداری حرفه عکاسی و هنر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شامگاه –شنبه- ۱۶ دی ماه "سید عبدالله هاشمی نسب نمین"، پیشکسوت عکاسی اصفهان میزبانمحمد عیدی، مدیر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، فریده روشن، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر و ایمان حجتی مدیرکل ارتباطات و روابط بین الملل شهرداری اصفهان در منزل خود بود.

در این دیدار محمد عیدی رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان استاد هاشمی نسب را الگوی پایداری حرفه عکاسی و هنر دانست و اظهار کرد:من در فضای فرهنگی و مطبوعاتی اصفهان حضور داشته‌ام و از نزدیک شاهد تلاش های ایشان در سرما و گرما و شرایط سخت بوده ام.

وی افزود:  امیدواریم بتوانیم حق ایشان را در زمینه های مختلف ادا کنیم.

ضرورت ساخت موزه از آثار استاد هاشمی

همچنین رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر گفت: با توجه به حجم آثار با ارزش پیشکسوت عکاسی اصفهان، باید آثار ایشان در موزه‌ای نمایش داده‌ شود.

فریده روشن با بیان اینکه عکاسان واقعیت های جامعه را به سمع و نظر مردم می‌رسانند گفت: این فعالیت‌های ارزشمند در ثبت تاریخ بسیار باارزش و در شکوفایی فرهنگ بسیار موثر است و هیچ زبانی قادر نیست از مقام شایسته ایشان به طور شایسته تجلیل کند.

روشن با اشاره به برگزاری نمایشگاه مشترک عکس های ایران و لهستان که چندی پیش در موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار شد، اضافه کرد: همانطور که برگزاری این نمایشگاه منجر به افزایش ارتباط میان ایران و لهستان شد، می‌توان با برگزاری آثار استاد هاشمی هم به توسعه این ارتباطات کمک کرد، همچنین لازم است با توجه به حجم کثیر آثار این استاد موزه‌ای برای نمایش این آثار ساخته شود، در آن زمان هنرمندان و شهروندان نیز به خوبی به ارزش آثار او پی می‌برند.

وی ادامه داد: استاد هاشمی و سایر اساتید باید در برنامه های تلویزیونی نیز حضور یابند تا شناخته شوند و ارزش هنر و هنرمندان در جامعه ارتقا یابد.

همچنین مدیرکل ارتباطات و روابط بین الملل شهرداری اصفهان اظهار کرد: استاد هاشمی یکی از سرمایه‌های این سرزمین‌ است و به نوعی می‌توان ایشان را "شناسنامه عکاسی و روزنامه‌نگاری اصفهان" دانست. من از زمان شروع فعالیت‌های رسانه‌ای‌ام این هنرمند بزرگ را می‌شناسم، ایشان سرمایه نمادین روزنامه‌نگاری هستند و باید قدرشان را دانست.

ایمان حجتی با بیان به اینکه دفترچه ای از یکی از افراد قدیمی اصفهان تا به امروز به یادگار مانده که اسامی تمامی بازارها در آن ثبت شده است، گفت: این دفترچه امروز به یک مرجع تبدیل شده و عکس های استاد هاشمی هم می‌تواند مرجع تاریخ شفاهی بشود. این موضوع را نیز می توان با کمک رسانه های شهرداری به خصوص برنامه "اینجا اصفهان" به پیش برد.

کد خبر 333983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.