بندرخشک؛ پروژه معطل مانده اصفهان

رییس اتاق بازرگانی گفت: بندر خشک در کنار منطقه ویژه اقتصادی شرق اصفهان دو پروژه معطل مانده استان است که نیاز به پیگیری مسوولان دولتی و صدور مجوز دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اتاق بازرگانی اصفهان، سیدعبدالوهاب سهل آبادی در دیدار هیئت رییسه اتاق بازرگانی با معاون عمرانی استاندار اصفهان، اظهار کرد: اتاق بازرگانی اصفهان با ایجاد ساختار اولیه شرکت بندرخشک در استان اقدامات موثری در این زمینه انجام داده و منتظر صدور مجوز فعالیت بندر خشک است.

وی خطاب به معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی می توانند به عنوان مشاوران اقتصادی تلقی شوند و از ظرفیت های آنان برای مطالعه طرح ها، پروژه ها و مشارکت در انجام آن استفاده کرد.

سهل آبادی از آمادگی اتاق بازرگانی اصفهان در راه اندازی "bussines center" اصفهان در مجاورت سالن اجلاس سران خبر داد و گفت: مشارکت اتاق بازرگانی در  احداث نمایشگاه بزرگ اصفهان و ایجاد مرکز رشد صادرات استان از فعالیت اتاق بازرگانی با هدف بهبود فضای کسب و کار استان است.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان از خرید یک دستگاه ایکس ریل برای کارگوترمینال اصفهان خبر داد و گفت: کارگو ترمینال اصفهان می تواند نقش مهمی در حمل و نقل بارهوایی مرکز کشور داشته باشد.

همچنین معاون عمرانی استاندار اصفهان در این دیدار با تقدیر از فعالیت های زیرساختی اتاق بازرگانی اصفهان، گفت: استان اصفهان سرشار از پتاسیل های سرمایه گذاری است و باید بخش دولتی در کنار بخش خصوصی زمینه جذب سرمایه گذاران را فراهم کند.

علی مقدس زاده اولویت نخست استان را احیای زاینده رود و حل مساله آب عنوان کرد و افزود: اولویت نخست، دوم و سوم استان آب است و تمام تلاش استانداری  معطوف به احیای زاینده رود است.

مقدس زاده پروژه های عمرانی استان اصفهان را به دو بخش زیرساختی غیر توجیه اقتصادی و پروژه های دارای توجیه اقتصادی تقسیم بندی کرد و گفت: دولت باید بخش نخست پروژه ها را با اعتبارات ملی و استانی دنبال کند و پروژه های دارای توجیه اقتصادی را به بخش خصوصی واگذار کند.

وی اضافه کرد: به بخش خصوصی اعتقاد دارم زیرا با همکاری این بخش می توان مسائل و مشکلات را برطرف کرد.

معاون عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان با ظرفیت بالای جا به جایی حمل مسافر در مرکز کشور از داشتن یک ایرلاین محروم است.

وی راه اندازی قطار حومه ای اصفهان را گامی موثر در کاهش بار ترافیکی درون شهری و برون شهری دانست و گفت: بسیاری از سفرهای درون شهری و برون شهری به مقصد واحدهای تولیدی و صنعتی در خارج از شهر است و راه‌اندازی قطار شهری و حومه‌ای می تواند علاوه بر کاهش مصرف سوخت در کاهش آلایندگی هوا نقش موثری داشته باشد.

مقدس زاده یکی از چالش های  استان اصفهان را بروکراسی سنگین برشمرد و گفت: وجود این بروکراسی از سرعت فعالیت های اقتصادی کم می کند و امیدواریم با همکاری بخش خصوصی این بروکراسی اصلاح شود.

کد خبر 333916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.