شکوفایی رویداد «تبریز ۲۰۱۸» نیازمند یک توان ملی است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: شکوفایی رویداد «تبریز ۲۰۱۸» نیازمند یک توان ملی است تا بتوانیم از این طریق، تبریز را در سطح منطقه و جهان، بیشتر معرفی کنیم.

به گزارش ایمنا، بهرام قاسمی در جلسه ای با شهردار تبریز، اظهار کرد: تبریز در جای‌جای تاریخ کشورمان حضور برجسته دارد و از مناطق پیشتاز در مسائل فرهنگی،  اجتماعی و سیاسی کشور است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه، با بیان این‌که هدف  از سفر به این شهر، ارزیابی میدانی و بررسی نقش وزارت امور خارجه در کمیته اجرایی «تبریز ۲۰۱۸» است، ادامه داد: ظرفیت‌های وزارت امور خارجه و سفارتخانه‌های کشورمان می‌تواند در خدمت پروژه گردشگری «تبریز ۲۰۱۸» باشد؛ باید این ظرفیت‌ها را عملیاتی کرده و ایده‌های لازم را از طریق سفرای خود پیگیری کنیم. 

قاسمی با اشاره به زمینه‌های حمایت وزارت خارجه از رویداد تبریز ۲۰۱۸، گفت: وزارت امور خارجه در برنامه‌ها، نمایشگاه و رویدادهای معتبر جهانی حضور فعال دارد و آماده‌ایم که با همکاری گروه‌های گردشگری و سفارتخانه‌ها، ظرفیت‌های گردشگری تبریز و قابلیت‌های فرهنگی و هنری تبریز را در این فرصت‌ها عرضه کنیم. 

شهردار تبریز پس از این دیدار، قاب منقش به عمارت تاریخی شهرداری تبریز را به قاسمی اهدا کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه، در پایان، از موزه شهر بازدید کرد.

به گزارش ایمنا، شهر تبریز در اجلاس کارشناسان ارشد نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که دی ماه سال ۱۳۹۴ در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر برگزار شد، به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ انتخاب شد. 
انتخاب شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی از سال ۲۰۱۵ و به پیشنهاد سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری کشورهای اسلامی کلید خورد.

در این انتخاب، شهرهای متعدد و صاحبنام جهان اسلام حضور داشتند و انتخاب تبریز، با بررسی شاخص‌های فرهنگی، تاریخی، زیباسازی و چشم‌اندازهای توسعه گردشگری صورت گرفته است.

منبع: ایسنا

کد خبر 333815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.