طرح "تکاپو" پلی برای رسیدن به اشتغال پایدار در لنجان

لنجان_ رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لنجان گفت: در این شهرستان رشته‌هایی همچون تولید لبنیات، قارچ، پوشاک و... پیش بینی شده است و در بخش باغبهادران پولکی و نبات که یکی از برندهای شهرستان بوده، شناسایی و تسهیلات طرح تکاپو به آن پرداخت خواهد شد.

مهدی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، با بیان اینکه اشتغال خانگی سبب رونق‌ بخش اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: یکی از کارآمدترین اقدامات برای کاهش نرخ بیکاری در شهرستان لنجان ایجاد مشاغل خانگی و خوداشتغالی در منازل است و تحقق این طرح، نقش مهمی را در حوزه اقتصاد مقاومتی ایفا می‌کند.

وی افزود: نباید فراموش کرد ایجاد مشاغل خانگی نیازمند حمایت‌های دولتی است، بر همین اساس دولت تسهیلات ویژه‌ای را برای محقق شدن این مهم در نظر گرفته، بنابراین باید به سمتی حرکت کرد که مشاغل خانگی مزیت‌دار در شهرستان لنجان مشخص شوند تا افرادی که در آن فعالیت می‌کنند، دغدغه بازار فروش محصولات خود را نداشته باشند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لنجان با اشاره به پرداخت تسهیلات به مشاغل مزیت دار در شهرستان تصریح کرد: امسال سمت و سوی دولت در حوزه مشاغل خانگی پرداخت تسهیلات به رشته‌های مزیت دار است، از این جهت مشاغلی چون دامپروری، خیاطی و...مورد توجه قرار گرفته، البته رشته‌های مختلف مزیت دار در شهرستان شناسایی و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: نباید فراموش کرد، پشتیبانی از جایگاه ویژه‌ای در حوزه مشاغل خانگی برخوردار است، چراکه این افراد مواد اولیه محصولات را تهیه کرده و پس از تولید بازار فروش محصولات را نیز مهیا می کند، از این رو با توجه به اهمیت موضوع، نگاه ویژه‌ای به پرداخت تسهیلات به پشتیبان مشاغل خانگی وجود دارد.

کریمی عنوان کرد: امسال شاهد افزایش پنج برابری اعتبارات اختصاص داده ‌شده به حوزه اشتغال مشاغل خانگی در شهرستان لنجان بودیم، که این اعتبارات بیش از دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است و شش بانک عامل از جمله ملی، ملت، مسکن، رفاه، توسعه وتعاون و کشاورزی این وام ها را پس از معرفی به صورت قرض الحسنه به متقاضیان پرداخت خواهند کرد.

وی در ادامه بازار فروش را ضامن موفقیت مشاغل خانگی دانست و اضافه کرد: از جمله مصوبات مهم این کارگروه ایجاد بازارچه دائمی مشاغل خانگی در شهرهای چمگردان، باغبادران و فولادشهر بوده، که نخستین بازارچه در شهر چمگردان افتتاح شد و بازگشایی بازارچه‌های دائمی مشاغل خانگی در فولادشهر و باغبادران نیز در دست اقدام است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لنجان تصریح کرد: راه‌اندازی بازارچه‌های مشاغل خانگی در شهرهای فولادشهر و باغبادران نیازمند نگاه ویژه شهرداری‌ها و بخشداری باغبادران است، تا با سرعت هرچه بیشتر این بازارچه‌ها راه‌اندازی شود و افراد بتوانند محصولات خود را در این بازارچه‌ها به مردم عرضه کنند.

وی افزود: طرح تکاپو یکی دیگر از طرح‌های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه اشتغال است، که سمت و سوی خاصی نیز دارد و این طرح با اولویت رشته بسته‌بندی مواد غذایی، گردشگری، صنایع دستی و... شناسایی شده است.

کریمی ادامه داد: باید توجه داشت طرح تکاپو، تحت عنوان توسعه رشته‌های منتخب در برنامه اشتغال فراگیر ۹۶ دیده شده و براساس طرح توسعه رشته‌های منتخب، ظرفیت‌های اشتغال متناسب با هر استان و هر منطقه شناسایی و برای رشد اشتغال در همان رشته اقدامات لازم انجام خواهد گرفت.

کد خبر 333814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.