دستگاه قضا حساب جوانان را از معاندان جدا کند/ اعتراضات به رشد اقتصادی لطمه زد

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: نیروی انتظامی و دستگاه قضا حساب جوانانی که بار اولشان بوده در اعتراضات شرکت می کردند را از افراد معاند جدا کنند، تا این جوانان بتوانند زودتر به آغوش خانواده هایشان بازگردند.

عابدی در رابطه با ناآرامی های اخیر در ایران و اصفهان به خبرنگار ایمنا گفت: وضعیت ناآرامیها در ابتدا به شکل اعتراضات بحق مردم در حوزه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بود، علت یابی این قضیه بسیار مهم است و می توان گفت عوامل اقتصادی و سیاسی مهمترین دلایل آن بودند، البته مسائل اجتماعی هم وجود دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: اما اگر بخواهیم تصویری از این حوادث داشته باشیم باید بگوییم اعتراضات اخیر یک متن دارد و یک حاشیه؛ اعتراضات واقعی مردم متن این ماجراست و حاشیه شامل کسانی است که سعی کردند با امکاناتی که در اختیار دارند، ارتباطاتی که با خارج از کشور دارند و البته زمینه سازی هایی که برخی نیروهای نفوذی در داخل برای آنها ایجاد کردند، از اعتراضات مسالمت آمیز مردم سوء استفاده کنند و به موج سواری بر فراز اعتراضات بحق مردم بپردازند.

وی افزود: این مجموعه، حرکت زیبای اعتراضی مردم را تبدیل به اغتشاشاتی کردند که مطلوب هیچ طیفی از مردم ما نیست.

عابدی در رابطه با تعامل نمایندگان مجلس با مقامات امنیتی و سیاسی کشور پیرامون اعتراضات اخیر مردمی گفت: نمایندگان در فراکسیونهای مجلس جلساتی با مسئولان امنیتی هم از وزارت کشور و هم جاهای دیگر داشتند و در جریان مسائل پشت پرده که در رابطه با اغتشاشات اخیر کشف شده قرار گرفتند.

وی در پاسخ به خبرنگار ایمنا که خواستار توضیحاتی پیرامون محتوی این نشستها بود، گفت: ما با مردم روراست هستیم و جمع بندی ما از این جلسات این بود که اعتراضات اخیر دارای یک متن و یک حاشیه است. باید از مردم خواهش کنیم مراقب حاشیه سازان و آنهایی که به اعتراضات رنگ اغتشاش می دهند و حمله می کنند، باشند.

عابدی افزود: بسیاری از کسانی که در اغتشاشات اخیر به پاسگاهها، نیروی انتظامی و پایگاههای بسیج حمله کردند ناشناس هستند؛ در صورتی که در یک شهر کوچک همه شهروندان همدیگر را می شناسند و حتی نام پدر و مادر یکدیگر را هم می دانند. بنابراین معلوم نیست که این اغتشاشگران از کجا آمده اند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: جمهوری اسلامی و مردم ایران همیشه دشمنانی دارند که هر زمان در مقاطعی از تاریخ، این ملت می خواهد به مرحله ای از رشد و استقلال برسد، تحرکاتشان شروع می شود تا جلوی این امر را بگیرند.

وی افزود: ایران در منطقه پر آشوبی قرار گرفته همسایگان ایران مثل افغانستان و عراق درگیر مسائل و مشکلات مختلف از جمله جنگ، مواد مخدر و مسائل استعماری هستند، این در حالی است که ایران بصورت تمام قد در مقابل گروههای تروریستی ایستاده و این امر هزینه دارد. هزینه آن هم این است که آنها روی موج اعتراضات مردمی سوار شدند و تلاش کردند از آن به نفع خود استفاده کنند.

نماینده اصفهان گفت: همه ما، چه اصلاح طلب و چه اصولگرا و چه بقیه دلسوزان نظام به این نتیجه رسیده بودیم که برای رشد اقتصادی باید سرمایه گذاری خارجی داشته باشیم تا بتوانیم حرکتی به وضع اقتصادی ایران بدهیم. اما سؤال اینجاست که آیا با وضعیت کنونی و بروز این اغتشاشات، این نتیجه حاصل می شود؟ دشمنان این ضربه را زدند که ایران را مجددا از نظر اقتصادی دچار وقفه کنند.

عابدی در رابطه با تعداد کشته‌ها، زخمی‌ها و دستگیر شدگان در اعتراضات استان اصفهان گفت: خوشبختانه صدا و سیما در این زمینه خوب عمل کرده و آمار دقیق کشته ها و زخمی ها را مرتب اعلام می کند و خود من نیز آمار کشته شدگان کهریزسنگ و قهدریجان را از رادیو شنیدم و اخبار همان است که صدا و سیما اعلام می کند.

عابدی در رابطه با نظرش در مورد نحوه برخورد با اعتراضات اخیر افزود: از نیروی انتظامی و دستگاه قضا تقاضا دارم همانطور که تا به حال با مردم همکاری کردند، باز هم همینطور عمل کنند و حساب جوانانی که بار اولشان بوده در اعتراضات شرکت می کردند را از افراد معاند جدا کنند، تا این جوانان بتوانند زودتر به آغوش خانواده هایشان بازگردند.

کد خبر 333798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.