اصلاح طلبی با آشوب و تخریب مخالف است/دعوت مردم به راهپیمایی

در پی تجمعات اعتراضی روزهای اخیر، «شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان» با صدور بیانیه ای ضمن فرا خواندن مردم اصفهان به آرامش و جداکردن صف خود از عناصر مشکوک و فرصت طلب، از آنها دعوت کرد در راهپیمایی وحدت روز پنجشنبه ٩٦/١٠/١٤ شرکت نمایند.

به گزارش ایمنا و به نقل از شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، «شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان» ضمن تاکید بر ضرورت به رسمیت شناختن حق انتقاد مردم به دستگاههای حاکمیت و حق اعتراض مسالمت آمیز آنان و فراهم آوردن راهکارهای قانونی برای برگزاری تجمعات اعتراضی، اعلام کرد که اصلاح طلبی اصیل با هرگونه براندازی، آشوبگری، تخریب اموال عمومی و شعارهای هنجارشکنانه مخالف است. در این راستا،  شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان مردم را به آرامش و جداکردن صف خود از عناصر مشکوک و فرصت طلب فرا می خواند و ازمردم شریف اصفهان دعوت می کند در راهپیمایی وحدت روز پنجشنبه ٩٦/١٠/١٤ که به دعوت استاندارمحترم انجام می شود شرکت نمایند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در روزهای گذشته در برخی از شهرهای کشور شاهد تجمعات شماری از هموطنان در اعتراض به سیاستها و روشها ی بعضی از دستگاههای کشور بوده‌ایم. شواهد زیادی نشانگر این است که سازمان دهنده و آغازگر این تحرکات، تندروهای داخلی بوده اند که برای گرفتن انتقام شکست خود در انتخابات گذشته و بدون توجه به عواقب امر آتشی افروختند و زمینه آشوب و اغتشاش در سطح ملی را فراهم آوردند و هم اکنون آن آتش دامن خودشان را گرفته و دود آن به چشم ملت رفته است. کسانی که خود و همفکران و حامیانشان با بی تدبیری و زیاده خواهی در شکل‌گیری وضعیت اقتصادی نامناسب کنونی نقشی اساسی و اصلی داشته‌اند، در ائتلافی نانوشته با افراطیون برانداز، نظم و امنیت و تمامیت ارضی کشور را هدف گرفته اند.

   متاسفانه آشوبهای خیابانی کور و بدون هدف، نه تنها کوچکترین کمکی به گشودن گره های اقتصادی و سیاسی و اجتماعی نمی کند، بلکه امنیتی شدن فضای سیاسی کشور، اختلال در زندگی روزمره مردم، فرار سرمایه‌های خارجی و بیِ اعتمادی بازارهای مالی و بالتبع افزایش تورم و گرانی را در پی خواهد داشت و بر درد و رنج مردم مظلوم و بی پناه خواهد افزود.

 تردیدی نیست که انتقاد و اعتراض حق مسلم و  انکارناپذیر مردم است و در قانون اساسی نیز بر آن تصریح شده است و حاکمیت باید بدون هیچگونه تعلل و بهانه جویی، راهکارهای قانونی را برای برگزاری تجمعات اعتراضی و مسالمت آمیز مردم پیش بینی کرده و گوش شنوایی برای شنیدن صدای اعتراض مردم و ترتیب اثر دادن به آن داشته باشد و از هرگونه سرکوب و اعمال خشونت در برابر اعتراض مسالمت آمیز و بحق مردم بپرهیزد.

اما متاسفانه این اعتراضها و آشوبها از سویی دستاویز جریان تندرو داخلی برای بستن و امنیتی کردن فضای سیاسی و ایجاد انسداد در جریان آزاد اطلاع رسانی و اعمال محدودیت در فضای مجازی و فیلترینگ شبکه های اجتماعی شده و از سوی دیگر، جریان افراطی بین‌المللیِ حاکم بر آمریکا و حامی اسرائیل نیز  اعتراضات اخیر را محملی برای اعمال فشار بیشتر بر دولت ایران و خنثی‌سازی فضای مثبت پسابرجامی قرار داده است.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان با اذعان به وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی ریشه دار، به ویژه برای اقشار آسیب‌پذیر و دهک‌های پایین جامعه، امیدوار است این اعتراضات، هشدار و نشانه ای جدی برای تمام ارکان حاکمیت تلقی شده تا با تجدیدنظر اساسی در برخی سیاستهای کلان و در میان آوردن عقلانیت و آشتی ملی و کنارگذاشتن لجبازی و کینه توزی، شرایط حل ریشه ای مشکلات کشور را فراهم آورده و رضایت مردم را که ولی نعمتان واقعی حاکمان به شمار می روند، جلب نمایند.

همچنین این شورا معترضان را به پرهیز از هرگونه رفتارهای هنجارشکنانه، آشوبگری، تخریب اموال عمومی و شعارهای هنجارشکنانه فراخوانده و امیدوار است آنان با رعایت ضوابط قانونی و حفظ آرامش و خویشتنداری، صف خود را از عناصر مشکوک و فرصت طلب جداکرده و فرصت سوءاستفاده افراطیون سرکوبگر و دشمنان ملک و ملت را از آنان سلب نمایند

کد خبر 333788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.