راه نجات از اختلافات، فکر توحیدی و رشد فرهنگی مردم است

استاندار اصفهان با بیان اینکه در دنیا افرادی به دنبال ایجاد اختلافات مذهبی و فرهنگ خشونت وافراطی گری هستند، گفت: آنچه باعث مصون ماندن از این وقایع می شود، فکر توحیدی، ایمان به خدا و رشد فکری وتعالی فرهنگی مردم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استاندار اصفهان صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در کلیسای وانک با «سیپان کاشجیان» پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار استاندار اصفهان ضمن تبریک میلاد حضرت مسیح و ایام کریسمس گفت: از دیرباز همزیستی مسالمت آمیز ارامنه با مسلمانان وجود داشته و آنها مورد احترام مردم ایران هستند.ارامنه همواره انسانهایی صالح و صادق بوده اند واین همراهی و برادری نه فقط در ایران، بلکه در همه جا و در همه زمان ها ادامه داشته است.

محسن مهرعلیزاده افزود: اقلیت ها همواره مورد احترام بوده اند، ولی در سطح دنیا افرادی هستند که می خواهند بین ادیان مختلف اختلاف ایجاد کنند که به اهداف خود برسند و این روزها در دنیا به دنبال فرهنگ خشونت ، افراطی گری، ترور و گرفتن امنیت و آرامش از مردم هستند.

وی خاطر نشان کرد: آنچه  باعث مصون ماندن از این وقایع می شود، فکر توحیدی، ایمان به خدا و رشد فکری و تعالی فرهنگی مردم است. تاریخ هم نشان داد که چه توطئه ها وخشونت هایی علیه ارامنه صورت گرفته، ولی این ملت بزرگ که به صلح مشهور هستند با مقاومت توانستند بر این توطئه ها فائق آیند.

وی خاطر نشان کرد: بعداز بعثت پیامبر عده ای با مسیحیان و مسلمانان دشمنی کردند که همچنان این دشمنی ادامه دارد، اما با اعتقاد مشترک به خدا و آیین مسیحیت و اسلام، این وحدت پایدار مانده و بابت آن خدا را شکر می گوییم.

استاندار اصفهان افزود: همان افرادی که حضرت مسیح را با آن لطافت روح و مهربانی و صمیمیت که همیشه به صلح و صفا دعوت می کرد، مسموم کردند اکنون زنده اند و امروز دسته ای از آنها منافع خود را با استکبار جهانی به یک سمت آرایش داده اند و در مقاطع مختلف علیه جمهوری اسلامی توطئه کردند.

وی خاطر نشان کرد: این عده بلافاصله بعد از انقلاب، ترور را آغاز کردند و بزرگان مذهبی و انقلابی را ترور کردند و ده ها هزار جوان و سران سیاسی کشور را کشتند. همچنین در حادثه هفت تیر، ساختمان نخست وزیری را منفجر کردند و ۷۲ تن از سران سیاسی را به شهادت رساندند، پس از آن نیز هشت سال جنگ تحمیلی را به راه انداختند.

مهرعلیزاده با اشاره به جنگ تحمیلی و شهید شدن ۲۴۰ هزار نفر و چندین شهید ارامنه از سراسر کشور گفت: دشمنان و استکباریان از چندین سال قبل تحریم ها را اعمال کردند و فضای سیاسی وسیعی را علیه جمهوری اسلامی ساختند، اما هم اسلام حق است و هم جمهوری اسلامی و ما همچنان با قدرت به فعالیت خود ادامه می دهیم؛ این مزاحمت ها و تحریک چندین نفر و تهدیدها مشکلی برای ما ایجاد نمی کند و این افراد نیز جواب خود را از مردم می گیرند.

وی اظهار کرد: دشمن همیشه کار خود را انجام می دهد و ادامه این اغتشاشات فقط دست دشمن را باز نگه می دارد؛ در همه دنیا برنامه های ترور، جنگ و خشونت مشخص است که ریشه در کجا دارد و امروز همه دست صهیونیست را در اکثر نقاط می بینند.

استاندار اصفهان گفت: اگر نزدیک ۴۰ سال پیش انقلابیون و نظام جمهوری اسلامی به دنیا اعلام می کرد که بخش زیادی از توطئه ها از استکبار است، امروز بخش اعظمی از دنیا استکبار را می شناخت، ما با صبر و قدرت تمام جلو می رویم تا دنیا از اسارت توطئه رها شود.

مسئولان صبر و بردباری داشته باشند

همچنین اسقف اعظم ارامنه نیز در این دیدار، ضمن خوشامد گویی به استاندار اصفهان گفت: پیش از این هم دیدارهایی داشته ایم، اما این نخستین دیدار رسمی ما در سال جدید میلادی است و خوشحالم که ابتدای سال نو میلادی در حضور شما هستیم.

 سیپان کاشجیان افزود: ما همکاری های بسیار خوبی  با استاندار داشته ایم و فرصت را غنیمت می شمارم تا از طرف جامعه ارامنه به خاطر مجوز هایی که برای برگزاری سال نو دادید، تشکر کنم.

وی با ابراز تاسف از ناآرامی های اخیر افزود: ایران را مانند مجموعه بزرگی می بینیم که می توان با گل و سبزه آراسته کرد، ولی افرادی هستند که می خواهند در این طبیعت آتش درست کنند.

پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران گفت:در شرایطی که نظاره گر این اوضاع هستم در ابتدا برای بیشتر شدن لطف و محبت نسبت به یکدیگر دعا می کنم و بعد برای صبر و بردباری سران مملکت و مسئولان؛ من باور دارم این مسائل پیش آمده در بیرون از کشور به وجود آمده و دعا میکنم این اختلاف نظر ها پایان یابد و باز هم برای حضور و تبریکات شما تشکر می کنم.

کد خبر 333718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.