استاد دانشگاه: مدیران سختگیری نکنند؛ کارمندان دوچرخه سواری کنند

استاد دانشکده حمل و نقل دانشگاه اصفهان گفت: باید مدیران ادارات، دانشگاه‌ها و سایر نهادها نسبت به ساعات حضور کارمندان با ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دیرآمدگی سختگیری نکنند تا کارکنان آنها با دوچرخه به محل کار بروند و از تعداد خودروهای تک‌سرنشین در خیابان‌های شهر کاسته شود.

محسن ابوطالبی اصفهانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهارکرد: این روزها که آمار خودروهای‌ تک سرنشین در خیابان‌های شهر افزایش چشمگیری پیدا کرده است، باید ضمن توسعه حمل و نقل عمومی راهکارهای مناسبی برای تشویق هرچه بیشتر شهروندان به خصوص کارکنان ادارات و سایر نهادها به استفاده از حمل و نقل عمومی و پاک در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اجرای طرح سه شنبه‌های بدون خودرو در شهر اصفهان تصریح کرد: بی شک اجرای این طرح در کاهش آلودگی هوا تاثیرگذار بوده است زیرا اگر روزانه حتی یک خودرو کمتر وارد خیابان‌ها شود، در کاهش ترافیک و آلودگی هوا مؤثر خواهد بود.

این کارشناس حمل و نقل شهری ادامه داد: در طرح سه شنبه‌های بدون خودرو، شهرداری اصفهان اقدامات زیادی همچون ایجاد مسیرهای دوچرخه، استقرار پارک آموزش ترافیک، بازی‌های فکری، پرفورمنس، ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای، برنامه‌های ویژه کودکان، برگزاری مسابقات مختلف، استقرار اتوبوس سلامت، نمایشگاه دوچرخه و اسکوتر را در محور چهارباغ عباسی انجام داده تا شهروندان با لذت اوقات خود را در این محور سپری کنند، این طرح آنچنان تاثیرگذار بوده که مدیران شهری برخی کلانشهرها تمایل زیادی به بازدید از محور چهارباغ عباسی اصفهان دارند.

وی پیشنهاد داد: سه‌شنبه‌های بدون خودرو هر هفته به صورت نمادین در ادارات مختلف اجرا شود تا با حرکت‌های ویژه و ایجاد انگیزه بین شهروندان، مشوقی برای استفاده از این وسیله نقلیه پاک در سایر روزهای هفته باشد.

ابوطالبی تاکید کرد: باید مدیران ادارات، دانشگاه‌ها و سایر نهادها نسبت به ساعات حضور کارمندان با ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دیرآمدگی سختگیری نکنند تا کارکنان آنها با دوچرخه به محل کار بروند و از تعداد خودروهای تک‌سرنشین در خیابان‌های شهر کاسته شود.

استاد دانشکده حمل و نقل دانشگاه اصفهان گفت: این روزها که حجم درخواست برای حرکت در خیابان‌ها برای وسایل نقلیه شخصی زیاد است، باید مسیرهای ویژه‌ای برای تردد ایمن دوچرخه‌ها در نظر گرفت و با فرهنگسازی حجم سفرهای درون شهری و استفاده از خودروهای شخصی را کاهش داد.

کد خبر 333714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.