برپایی دهمین نشست "یک داستان، یک شعر"

نشست "یک داستان، یک شعر" با خوانش شعری از نیما یوشیج و داستانی از حسین تهرانی، ۱۴ دی ماه در کافه کتاب مرکزی برگزار می‌شود.

مدیر کافه کتاب مرکزی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: رویکرد برنامۀ "یک داستان، یک شعر" معرفی داستان‌ها و شعرهای خوب و پرداختن به شرایط و علل آن است.  

مهرداد سجاد با اشاره به شعار این برنامه گفت: لذت ادبی، مدتی از ما گرفته شده بود و ما بنا داریم با شعار "جای خالی یک لذت ادبی" برنامۀ یک داستان یک شعر را به صورت هفتگی برگزار کنیم تا در حضور جمعی از علاقمندان به کتاب، هم آثار برگزیده را بخوانیم و هم دربارۀ جمله‌های کتاب‌ها و داستان نویسندگان و شاعران آن حرف بزنیم. همۀ این دانایی‌ها و آگاهی‌ها و اشتراکات لذت‌هایی است که پیش‌تر عایدمان نمی‌شد، بنابراین تصمیم گرفته‌ایم که در قالب این برنامه آن را دوباره احیا کنیم.

وی ادامه داد: در دهمین نشست "یک داستان یک شعر" ابتدا داستان "اعدام" نوشتۀ حسین تهرانی از کتاب "هشتاد سال داستان کوتاه ایرانی" و سپس شعر "آی آدم‌ها" سرودۀ نیما یوشیج از کتاب "مجموعه کامل اشعار نیما" خوانش می‌شود.

سجاد خاطرنشان کرد: پویا کیانی، برگزیده جشنوارۀ حیرت در سال ۹۵ و ۹۶، برگزیده جشنواره زاینده رود در سال ۹۴ و دارای رتبۀ اول جشنواره زاینده رود در سال ۹۶ در این نشست به عنوان میزبان حضور دارد و بعد از خوانش این دو اثر با حاضران دربارۀ آن ها به گفتگو می‌نشیند.

وی افزود: دهمین نشست "یک داستان یک شعر" _پنجشنبه_  ۱۴ دی ماه رأس ساعت ۱۸ در کافه کتاب مرکزی واقع در ابتدای خیابان سید علیخان برگزار می‌شود و حضور برای علاقمندان در آن آزاد و رایگان است.

کد خبر 333712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.