افسانه ستاره ایرانی در یونان واقعی شد

پس از دو انتقال نه چندان مهیج، سومین مقصد اروپایی احسان حاج‌صفی یک تیم بسیار بزرگ و در شأن این ستاره ملی‌پوش از آب در آمد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احسان حاج‌صفی هم مانند سایر بازیکنان ترکیب ثابت تیم ملی ایران امیدوار بود تا پس از شرکت در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و توفیق دیده شدن در این ویترین بزرگ بین‌المللی، با سیلی از پیشنهادهای خوب اروپایی مواجه شود، اما پس از چند ماه گمانه‌زنی رسانه‌ای درباره پیشنهادهای آلمانی و انگلیسی در  نهایت هیچ اتفاق خاصی نیفتاد تا حاج‌صفی در لیگ برتر ماندگار شود و یک فصل بعد از جام جهانی، سر از بوندسلیگای دوی آلمان در آورد.

جای هیچ تردیدی نبود که اف‌اس‌فاو فرانکفورت مقصد جذابی برای ستاره ملی‌پوشی نیست که یکی از باثبات‌ترین بازیکنان یک دهه اخیر فوتبال ایران بوده و ممکن است در آینده به جوان‌ترین بازیکن تاریخ تیم ملی بدل شود که بیش از ۱۰۰ بازی ملی در کارنامه دارد. از آن بدتر اینکه، ماجراجویی نه چندان جذاب حاج‌صفی با سقوط اف‌اس‌فاو به بوندسلیگای سه فرجامی بسیار تلخ و کابوسناک پیدا کرد.

مدافع ایرانی که پس از پشت سر گذاشتن این تجربه ناکام با پیشنهاد دندانگیر دیگری در اروپا مواجه نبود، مجاب شد تا دوباره به سپاهان بازگردد. بعد از قطعی شدن صعود ایران به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و کمتر از یک سال پس از بازگشت به لیگ برتر، حاج‌صفی بار دیگر به صرافت رفتن به اروپا افتاد. از یک طرف، کارلوس کی‌روش از شاگردانش خواسته بود تا فصل منتهی به جام جهانی را حتی‌الامکان در لیگ‌های اروپایی پشت سر بگذارند و از سوی دیگر، دو دوست و همبازی احسان در تیم ملی یعنی مسعود شجاعی و کریم انصاری‌فرد او را برای ملحق شدن به آنها در یونان تشویق کردند تا در نهایت کاپیتان سپاهان مجاب شد تا برای بار دوم جمع طلایی‌پوشان اصفهانی را به مقصدی در اروپا ترک کند.

با اینکه حاج‌صفی با این انتقال، سرمربی پرتغالی تیم ملی را از خودش راضی‌تر کرد، اما واقعیت این بود که پیوستن به پانیونیوس هم مثل پوشیدن پیراهن اف‌اس‌فاو جای ذوق‌زدگی زیادی نداشت. با وجودی که سوپرلیگ یونان که طبق رنکینگ یوفا در رده پانزدهم لیگ‌های اروپایی قرار دارد لیگ به نسبت معتبری محسوب می‌شود، اما پانیونیوس برای یکی از ستاره‌های بی‌بدیل سال‌های اخیر فوتبال ایران مقصد آنچنان جالبی به نظر نمی‌رسید به خصوص که مدافع سپاهان یک فصل قبل از آن هم از همین تیم پیشنهاد داشت، اما آنچه به عضویت در این باشگاه یونانی نسبت به پارسال جذابیت بخشیده بود حضور امسالش در لیگ اروپا بود که اتفاقاً همین عامل جذاب چیزی نمانده بود تا به واسطه یک قرعه ناخوشایند برای حاج‌صفی به قیمت از دست دادن پیراهن تیم ملی و بر باد رفتن رویای حضور در دومین جام جهانی تمام شود. با این همه، درخشش با پیراهن همین تیم متوسط و البته دردسرساز، تصمیم‌گیرندگان در بزرگ‌ترین باشگاه یونانی را مجاب کرد تا در نخستین فرصت برای خرید ملی‌پوش ایرانی دست به کار شوند و این مدافع ۲۷ ساله را به محض گشایش پنجره نقل و انتقالات زمستانی جذب کنند.

المپیاکوس نه فقط مدافع عنوان قهرمانی و صدرنشین حال حاضر سوپرلیگ است که با ۴۴ قهرمانی در لیگ، ۲۷ قهرمانی در جام حذفی و چهار قهرمانی در سوپرکاپ، با اختلاف پُرافتخارترین تیم یونان به حساب می‌آید. حتی آخر شدن این تیم در گروهی از لیگ قهرمانان اروپا که بارسلونا، یوونتوس و اسپورتینگ لیسبون در آن حضور داشتند چیزی از جذابیت این غول بزرگ یونان در نظر یک فوتبالیست ایرانی کم نمی‌کند.

با پیوستن به تیمی با چنین ویژگی‌هایی دیگر می‌توان با خیال راحت گفت که طلسم اروپایی احسان حاج‌صفی شکسته شد و او در سومین تجربه اروپایی‌اش بالاخره سر از تیمی در آورد که با سطح فنی و کارنامه کاری او تناسب دارد.

یادداشت از: صبا خیابانی، خبرنگار ورزشی ایمنا

کد خبر 333705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.