هوش مصنوعی به یاری بیماران قلبی می‌آید

هوش مصنوعی می تواند با تشخیص اسکن بیماری های قلبی و سرطان ریه از امسال مورد استفاده خدمات سلامت بین المللی گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا و ترجمه از "تلگراف"، محققان در بیمارستان آکسفورد یک سیستم جایگزین درمانی مبتنی بر تکنولوژی ارایه کردند که علاوه بر تشخیص و درمان سریع تر بیمار، میلیون ها پوند صرفه جویی مالی به همراه خواهد داشت. این فناوری جدید در تشخیص بیماری های قلبی به طور رایگان از تابستان امسال در بیمارستان های NHS (بیمارستان های سیستم درمان بین المللی در انگلستان) در دسترس خواهد بود.
"سِر جان بل"، استاد ژنتیک در بیمارستان "جان رادکلیف" به خبرگزاری بی بی سی گفت: "استفاده از این تکنولوژی می تواند "NHS" را نجات دهد. میلیاردها پوند هزینه در خدمات آسیب شناسی در NHS صرف می شود. هوش مصنوعی می تواند این هزینه را به ۵۰ درصد کاهش دهد. "

متخصصان قلب و عروق با تشخیص زمان شروع ضربان قلب در هنگام اسکن، قادر خواهند بود مشکلات را پیش بینی کنند، اما همیشه دقیق نیست، همواره یک نفر از پنج بیمار از حمله قلبی یا عمل جراحی غیرضروری رنج می برد.

محققان می گویند که استفاده از سیستم هوش مصنوعی که در بیمارستان جان رادکلیف توسعه یافت، اسکن های قلب را بسیار دقیق تر  با جمع آوری جزئیاتی که پزشکان نمی توانند ببینند، تشخیص می دهد. این تکنولوژی در آزمایشات بالینی در شش واحد قلب و عروق آزمایش شد و نتایج آن در سال جاری منتشر می شود که اگر مورد تایید قرار گیرد، به صورت رایگان در بیمارستان های NHS در سراسر انگلیس در دسترس خواهد بود.

پروفسور "سِرل ماکلم گرانت"، رییس بیمارستان NHS انگلستان در سال ۲۰۱۵ گفت که هوش مصنوعی کیفیت بهتر مراقبت را از طریق تشخیص بهتر و شرایط پزشکی و شخصی سازی درمان به بیماران ارایه می‌دهد.

انگلیس سال هاست با معضل آلودگی هوا و ابتلای افراد به مشکلات قلبی دست به گریبان است، به گونه ای که سالانه حدود ۶۰ هزار اسکن قلبی با هزینه ای بالغ بر ۶۰۰ میلیون پوند در این کشور انجام می شود که حدود ۱۲ هزار مورد با تشخیص اشتباه همراه است. محققان این پروژه در حال حاضر در حال کار بر روی ماشین های سنگین و رباتیک هستند و امیدوارند با کمک هوش مصنوعی بتوانند هزینه های درمان را تا حدود ۵۰ درصد کاهش دهند.

کد خبر 333704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.