استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه مراکز تفریحی

یک کارشناس عمران شهری گفت: شهرداری می‌تواند برای ارتقاء سرانه تفریحی، فرهنگی و ورزشی در مناطق شهری از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند.

حسین تاجمیرریاحی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: طی سال های گذشته شهر در اجرای پروژه های عمرانی پیشرفت کرده اما برخی از طرح های مهم همچون مرکز همایش های بین المللی، نمایشگاه بین المللی اصفهان و مترو به دلیل کمبود بودجه، همچنان نیمه تمام است.

وی با بیان اینکه نگهداری سازه پروژه‌های عمرانی مانند پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح، مراکز تفریحی و ... بسیار مهم است، افزود: هزینه نگهداری و تعمیرات سازه پروژه های عمرانی بسیار بالاست، بنابراین باید به صورت منظم، از این طرح‌ها بازدید تا در صورت بروز مشکل، تعمیرات لازم انجام شود.

استاد دانشکده عمران دانشگاه اصفهان ادامه داد: آزادسازی برخی از تقاطع‌های غیرهمسطح و چهارراه‌های شهر به هزینه بالایی نیاز دارد، بنابراین گاهی برای صرفه جویی در هزینه آزادسازی، طراحی پروژه‌ها به خوبی انجام نشده و همین موضوع منجر به ایجاد گره‌های کور ترافیکی می‌شود، بنابراین باید طراحی این نوع پروژه‌ها اصلاح شود.

تاجمیرریاحی خاطرنشان کرد: پروژه‌ها طبق طراحی مهندسی در شهر احداث می‌شود، اما برخی از پروژه‌هایی که در گذشته و با آیین نامه قدیمی طراحی شده، باید مقاوم سازی شود تا به ایده آل برسد.

این کارشناس عمران شهری به توزیع عادلانه خدمات فرهنگی، تفریحی در مناطق شهری گفت: هنوز در مناطق ۱۵ گانه شهرداری، امکانات به صورت عادلانه توزیع نشده است، در حالی که طبق اصول شهرسازی باید تمامی امکانات آموزشی، فرهنگی، درمانی ، فرهنگی و... در مناطق دیده شود.   

تاجمیرریاحی خاطرنشان کرد: شهرداری می‌تواند برای ارتقاء سرانه تفریحی، فرهنگی و ورزشی در مناطق شهری از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند.

کد خبر 333670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.