سهم منابع آلاینده شهر اصفهان بررسی می‌شود

مدیر مطالعات و پژوهش شهرداری اصفهان گفت: دو پروژه مطالعاتی در خصوص بررسی سهم منابع آلاینده‌ شهر از سوی شهرداری با همکاری دانشگاه‌های اصفهان و صنعتی در دستور کار است.

سعید ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: از مردادماه سال‌جاری دو پروژه با دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی در ارتباط با بررسی آلاینده‌های شهر اصفهان فعال شده است، پروژه‌ای که در دانشگاه اصفهان انجام می‌شود، به آلاینده‌های گازی اعم از منابع ساکن و متحرک کلانشهر اصفهان و سهم منابع مختلف آلاینده می‌پردازد و پروژه دانشگاه صنعتی آلایندگی ریزگردها و ذرات گرد و غبار را بررسی می‌کند.

وی با بیان اینکه در این دو پروژه فقط وضعیت‌سنجی شرایط آلاینده‌های شهر اصفهان در دستور کار قرار گرفته است، افزود: این دو پروژه مقدمه شروع برنامه کنترل آلودگی هوای شهر اصفهان است که در ابتدا باید وضعیت‌ آلاینده‌ها و سهم هر کدام از منابع آلاینده در آلودگی هوای شهر اصفهان مشخص شود و در گام بعدی برنامه‌های مدیریت و کنترل به عنوان فازهای تکمیلی پروژه فعال خواهد شد.

مدیر مطالعات و پژوهش شهرداری اصفهان در خصوص درصد آلاینده‌های موجود در شهر اصفهان، گفت: نمایشگرهای اداره کل محیط زیست عددهای خوبی در ارتباط با وضعیت سالم بودن هوای کلانشهر اصفهان نشان نمی‌دهد و با توجه به اینکه امروزه معضل اول کلانشهرها، آلودگی هوا است، باید بدانیم خودروهای سبک و سنگین، واحدهای سکونتی و کسب و کار، صنوف و کارگاه‌های شهر چقدر آلودگی ایجاد می‌کند، میزان آلودگی صنایع بزرگ اطراف کلانشهر چقدر و تاثیرگذاری آنها بر آلاینده‌های شهری چگونه است.

ابراهیمی خاطرنشان‌کرد: خروجی این طرح‌ها، در اتاق فکر آلودگی هوای سازمان محیط زیست مطرح می‌شود تا برای کنترل آلاینده‌ها برنامه ریزی شود.

کد خبر 333647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.