برخورد دولت با اعتراضات خوب و سنجیده است

رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان گفت: دولت ضمن برخورد سنجیده با مردم، وظیفه حفاظت از اموال عمومی و بیت المال را هم بر عهده دارد و باید طبق قانون با کسانی که به حقوق مردم و اموال عمومی تجاوز می کنند، برخورد کند .

نکویی در رابطه با دلایل و ریشه های اعتراضات اخیر در کشور به خبرنگار ایمنا گفت: در رابطه با ریشه های اعتراضات اخیر نهادهای امنیتی و اطلاعاتی کشور باید اظهار نظر کنند، اما معتقدم مطالبات مردم باید از طریق تجمعات قانونی پیگیری شود، ولی در عین حال به تجمعات گنگ و مبهم و بدون مجوز و دعوتهایی که از سوی بعضی رسانه های مجازی انجام می شود و معلوم نیست از کجا ریشه می گیرد، نباید توجه کرد.

وی افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حق اعتراض را به مردم داده و بر این اساس آنها می توانند خواسته های خود را در قالب قانون مطرح کنند، اما مردم باید توجه داشته باشند که با فراخوان سایت ها و تشکیلاتی که ریشه و منبع آنها مشخص نیست، به خیابانها نیایند و برای خود و دیگران مشکل درست نکنند. از طرف دیگر دستگاههای دولتی هم باید فورا خود را آماده کنند تا خواسته های مردم را محقق کنند.

رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان  در رابطه با بعضی شعارهایی که در تجمعات اخیر مطرح می شود و نشان از نا امیدی مردم از هر دو حزب اصول گرا و اصلاح طلب دارد، گفت: در اینجا از یکسو  ایراد به احزاب وارد است، اگر احزاب قوی داشتیم و مردم می توانستند خواسته های خود را از مراجع قانونی مطرح کنند، دیگر افرادی بدون پشتوانه اقدام به اعتراض و تجمع نمی کردند.

وی افزود: از سوی دیگر اعتراض به کسانی وارد است که به تجمعاتی پیوستند که ریشه آنها مشخص نیست و افرادی با اهداف و نیات خاص توانستند تجمعات مردمی را از مسیر خود خارج کنند. وقتی اعتراضات مردمی نمی تواند جریان طبیعی خود را طی کند، افرادی از آن سوء استفاده می کنند و مسیر آن را تغییر می دهند.

نکویی تصریح کرد: بنابراین احزاب ایران چه اصول گرا و چه اصلاح طلب باید تقویت شوند و اگر اینها قوی شدند و توانستند مطالبات مردم را از تریبونهای رسمی بیان کنند، دیگر شاهد تجمعات غیر قانونی نخواهیم بود.

رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان  در رابطه با نوع برخورد دولت با این تجمعات و تدابیر لازم در این حوزه گفت: برخورد دولت با این اعتراضات خوب، حساب شده و سنجیده بوده و از این به بعد نیز دستگاههای دولتی باید خونسردی خود را حفظ و با متانت با چنین اعتراضاتی برخورد کنند.

وی افزود:البته دولت ضمن برخورد سنجیده با مردم، وظیفه حفاظت از اموال عمومی و بیت المال را هم بر عهده دارد و باید با کسانی که به حقوق مردم و اموال عمومی تجاوز می کنند، طبق قانون برخورد کند.

کد خبر 333625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.